کولر گازی یکی از بزرگترین لوازم مصرف انرژی در خانه است. هنگامی‌که درجه حرارت افزایش می‌یابد و کولر گازی شما اضافه کار می‌کند، صورتحساب انرژی شما می‌تواند به سرعت از دست خارج شود. راه حل چیست؟ آیا کولر گازی را خاموش می‌کنید و سعی می‌کنید گرما را تحمل کنید؟ برخی ایرانی‌ها راه حل دیگری را انتخاب می‌کنند: کولر گازی خورشیدی. کولر گازی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟ بیایید درباره فن آوری موجود در آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم و آیا این یک راه حل مناسب برای نیازهای خنک کننده شما است. با زرین سرویس همراه باشید.

کولر گازی خورشیدی

کولر گازی خورشیدی

کولر گازی خورشیدی

برای بسیاری از شما عزیزان، تابستان بهترین فصل از تمامی‌فصل‌هاست: سواحل، تعطیلات و آفتاب. اما این فصل همچنین می‌تواند درجه حرارت بالا و رطوبت غیرقابل تحمل را به همراه آورد، و اغلب تقاضای گسترده ای برای کولر گازی ایجاد می‌کند. انرژی خورشیدی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید هزینه‌های برق خود را کم کنید. تفاوت بین کولر گازی خورشیدی و کولر گازی معمولی در چگونگی تغییر بخار به حالت مایع در چرخه تبرید است.

کولر گازی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

کولر گازی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

کولر گازی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

انواع مختلفی از فن آوری کولر گازی خورشیدی وجود دارد، اما تعداد کمی‌از آن‌ها در بازار مسکونی محلی یافت می‌شود.

1. تهویه مطبوع خورشیدی فتوولتائیک نور خورشید را که توسط یک صفحه خورشیدی گرفته می‌شود به الکتریسیته تبدیل می‌کند. کولر گازی خورشیدی همانند یک سیستم تقسیم معمولی کار می‌کند، اما با انرژی تأمین شده از خورشید تأمین می‌شود.

2. سیستم‌های حرارتی خورشیدی برای گرفتن گرمای خورشید که به یک مولد برق تبدیل می‌شود از یک صفحه استفاده می‌کنند. متأسفانه مشخص شده است که این‌ها ناکارآمد هستند و اخیراً نتوانستند حداقل استانداردهای عملکرد انرژی (MEPS) تعیین شده توسط وزارت محیط زیست و انرژی را با برخی از مدل‌ها از فروش خارج کنند.

نکاتی در ارتباط با کولر گازی خورشیدی

نکاتی در ارتباط با کولر گازی خورشیدی

نکاتی در ارتباط با کولر گازی خورشیدی

  • نور خورشید موجود: پانل‌های خورشیدی به نور خورشید بستگی دارد. اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می‌کنید ، پنل‌های خورشیدی شما قادر به جمع آوری انرژی خورشیدی بیشتری خواهند بود.
  • Solar PV: فناوری پانل‌های خورشیدی مسیری طولانی را طی کرده است و پانل‌های خورشیدی با کیفیت بهتر کارآمد تر و طولانی تر از پنل‌های خورشیدی ارزان تر هستند.
  • طریقه استفاده: اگر کولر گازی استفاده می‌کنید، صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است هزینه کولر گازی خورشیدی را توجیه نکند. اگر به طور مکرر و برای مدت طولانی از سیستم سرمایشی استفاده می‌کنید ، ممکن است ظرف 5 سال هزینه اضافی سیستم خورشیدی خود را جبران کنید.

نکته آخر این است که تا زمانی که این فناوری بهبود نیافته باشد، احتمالاً بهتر است از کولر گازی معمولی استفاده کنید.

نصب کولر گازی خورشیدی

نصب کولر گازی خورشیدی

نصب کولر گازی خورشیدی

کلیه متخصصانی که کولر گازی و تجهیزات برودتی را نصب و یا تعمیر می‌کنند، باید برای این نوع کارها ثبت و مجوز بگیرند. قبل از استخدام نصاب کولر گازی خورشیدی، اطمینان حاصل کنید که نصب کننده از چه میزان تجربه و تخصص برخوردار است. و با توجه به اهمیت نصب صحیح، همیشه یک نصب کننده معتبر کولر گازی را انتخاب کنید که دارای مجوز باشد. زرین سرویس دارای سابقه ای درخشان در این امر همواره آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است.

چرا برای یک کولر گازی خورشیدی سرمایه گذاری می‌کنید؟

چرا برای یک کولر گازی خورشیدی سرمایه گذاری می‌کنید؟

کولر گازی خورشیدی

اگر در حال ساختن یک خانه جدید هستید یا یک بازسازی دارید، مهمترین و بهترین سیستم سرمایشی را در نظر بگیرید. در حالی که بسیاری از کولر‌های گازی در بازار وجود دارد، یک کولر گازی خورشیدی مزایای متعددی را ارائه می‌دهد.

  • مزایا کولر گازی خورشیدی

در هزینه صرفه جویی کنید

یک کولر گازی خورشیدی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌های زیادی خواهد شد. در حالی که هزینه خرید و نصب اولیه ممکن است زیاد باشد. استفاده از انرژی خورشیدی به شما کمک می‌کند تا هزینه تعمیر و نگهداری خانه را به حداقل برسانید.

انرژی پاک

انرژی خورشیدی به عنوان پاک ترین انرژی موجود مورد ستایش قرار گرفته است. این اولین گزینه برای مالکان خانه است که می‌خواهند ایده زندگی سبز را در آغوش بگیرند و از محیط زیست محافظت کنند. هر وقت از شبکه استفاده می‌کنید ، در حفاظت از محیط زیست نقش بسزایی خواهید داشت. این یک روش آسان برای کاهش ردپای کربن در دارایی شما و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است.

حداقل اختلالات

بهترین کولر گازی خورشیدی در ایران به شما کمک می‌کند تا بهترین مکان را برای صفحات خورشیدی خود پیدا کنید. این امر قرار گرفتن در معرض بیشتر برای پنل‌های فتوولتائیک و تامین قابل اعتماد انرژی خورشیدی را تضمین می‌کند. بنابراین خطوط برق در معرض آسیب دیدگی، در هنگام طوفان‌ها دچار حداقل اختلال در منبع تغذیه خواهند شد.

تعمیر و نگهداری کم

پس از نصب کولر گازی خورشیدی ، هزینه‌های بسیار کمی‌برای نگهداری از این سیستم وجود دارد. این سیستم‌ها یکپارچه عمل می‌کنند و لازم نیست تکنسین‌ها را برای تعمیر فراخوانی کنید یا قطعات جایگزین پرهزینه را خریداری کنید. به عنوان مثال ، کولر گازی خورشیدی Enovatek Energy دارای ضمانت‌های پیشرو در صنعت می‌باشد.

  • معایب کولر گازی خورشیدی

هزینه‌های اولیه

نصب یک کولر گازی خورشیدی خوب بسیار پر هزینه است. شما باید برای صفحات خورشیدی، اینورتر، باتری، سیم کشی برقی و نصب حرفه ای هزینه بپردازید. با این حال، کولر گازی خورشیدی از لحاظ صرفه جویی در انرژی در طولانی مدت بازده را ارائه می‌دهد.

اعتماد به هوا

الگوهای آب و هوایی در ایران مانند سایر مناطق جهان غیرقابل پیش بینی است. این کارآیی انرژی خورشیدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آسیب دیدگی صفحات خورشیدی

به دلیل قرار گرفتن در معرض عناصر ، پانل‌های خورشیدی ممکن است آسیب ببینند که بر راندمان کولر گازی تأثیر می‌گذارد. با این وجود ، خرید پانل‌های خورشیدی با کیفیت بالا که ضمانت طولانی دارند می‌تواند از سرمایه گذاری شما محافظت کند.

قیمت کولر گازی خورشیدی چقدر است؟

قیمت کولر گازی خورشیدی

قیمت کولر گازی خورشیدی

هزینه کولر گازی خورشیدی به طور قابل توجهی بیشتر از کولر گازی معمولی و داکت اسپلیت است. هزینه اضافی تا حد زیادی به دلیل هزینه پانل‌های خورشیدی و تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل نور خورشید به برق است. در یک سیستم ترکیبی نیز باید باتری ذخیره سازی را پرداخت کنید.

سخن نهایی

کولر گازی در هوای گرم و مرطوب ضروری است. برای کاهش هزینه‌های بالای یک کولر گازی معمولی، باید یک AC با انرژی خورشیدی در نظر بگیرید. این سیستم از انرژی خورشید استفاده می‌کند تا خانه شما خنک شود. این یک روش هوشمند برای صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در محیط و آسایش خانه شما است. شما عزیزان می‌توانید جهت نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی و انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با زرین سرویس ارتباط برقرار نمایید. مشاورین ما در 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما هستند. شما می‌توانید از طریق وب سایت زرین سرویس روی گزینه ثبت سفارش کلیک کرده و سفارشات خود را درج نمایید. متخصصین ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مشکل شما عزیزان را رفع می‌نمایند.