علت اصلی نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن

یکی از موارد زیادی که ممکن است پس از داشتن واحد تهویه مطبوع با آن روبرو شوید، علت اصلی نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن است. این مسئله نه تنها شایع ترین مسئله در واحدهای تهویه مطبوع است ، بلکه حل کردن آن نیز سخت ترین است. باید بدانید که آب به دلایل زیادی از کولر‌های گازی نشت می‌کند. اگر موارد زیر را در زرین سرویس بخوانید، می‌توانید علت نشتی کولر گازی را بفهمید.

5 علت اصلی نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن

5 علت اصلی نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن

علت اصلی نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن

در اینجا لیستی از دلایل اصلی اینکه چرا کولر گازی شما  دچار نشتی شده است موجود است:

1. فیلترهای هوا کثیف هستند

وقتی نشتی کولر گازی اتفاق می‌افتد ، یکی از علت نشتی کولر گازی این است که فیلترهای هوای آن کثیف هستند. اگر این فیلترهای هوا  دچار کمی‌گرفتگی یا کاملاً از انسداد گرد و غبار بهره مند شده باشند ، احتمال بزرگی وجود دارد که کویل‌های تبخیر کننده کولر گازی شما یخ زده شوند. با این کار ، آنگاه به آب بیش از حد منتهی می‌شود. شما همیشه باید کولر گازی خود را بدون آلودگی و تمیز نگه دارید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

2. میعان کولر گازی خراب است

اگر کولر گازی شما مدت طولانی کار کرده است ، احتمال اینکه تابه میعانات آن آسیب دیده و شکسته شود وجود دارد. می‌توانید انتظار داشته باشید که مخزن میعانات با استفاده از آن در مدت زمان طولانی ممکن است دچار شکاف یا ترک و زنگ زدگی شود. در نتیجه این امر باعث می‌شود که آب از کولر گازی نشت کند.

خراب بودن میعان کولر گازی

علت نشتی کولر گازی : خراب بودن میعان

3. کولر گازی به درستی نصب نشده است

همانطور که می‌دانید ممکن است از علت نشتی کولر گاری نصب نادرست کولر گازی باشد. و همین موضوع سبب آبریزش کولر گازی می‌شود. به همین دلیل مهم است که کولر گازی و حتی مخزن زهکشی آن به درستی نصب شود. این عامل برای کولر‌های گازی تازه خریداری شده رایج است و آب را نشت می‌دهند.

جهت راهنمای نصب صحیح به صفحه ” نصب کولر گازی ” مراجعه کنید.

4. سطح پایین مبرد

اگر سطح مبرد کولر گازی شما پایین باشد ، می‌توانید انتظار داشته باشید که فشار واحد نیز پایین بیاید و علت خنک نکردن کولر گازی نیز مربوط به این موضوع باشد. در نتیجه ، سیم پیچ‌های تبخیر کننده کولر گازی شما منجمد می‌شوند و همین امر می‌تواند باعث ریختن و نشتی کولر گازی شود. شما باید فوراً کولر گازی خود را به تکنسین زرین سرویس برسانید تا آن‌ها  بتوانند این مسئله را حل کنند. جهت برقراری ارتباط با کارشناسان زرین سرویس شما می‌تواند از طریق همین سایت با کلیک روی دکمه ثبت ، درخواستتان را ثبت نمایید.

5. لوله زهکش مسدود شده است

قبل از این که آبی که توسط واحد کولر گازی تولید می‌شود ، قبل از این که به داخل ظرف تخلیه برسد ، ابتدا باید از طریق لوله‌های تخلیه عبور کند. و اگر این لوله‌های تخلیه در اثر گرفتگی و غبار گرفتگی یا انسداد داشته باشند ، این احتمال وجود دارد که نشتی کولر گازی اتفاق بیفتد. این کار فقط نشان می‌دهد که شما باید واحد کولر گازی خود را از آلودگی و گرد و غبار دور نگه دارید.

سؤالات متداول

سؤالات متداول مربوط به نشتی کولر گازی

نشتی کولر گازی

  • نشتی کولر گازی  را چگونه حل می‌کنید؟

این امر به علت نشتی کولر گازی بستگی دارد. برای تشخیص دقیق علت نشتی و انجام تعمیر کولر گازی ، بهتر است با یک متخصص تعمیر زرین سرویس تماس بگیرید.

  • آیا در صورت نشتی کولر گازی ، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرم؟

تعمیرکارهای ماهر همچون متخصصین زرین سرویس می‌توانند به اندازه کافی کولر گازی را بررسی کرده و بلافاصله تعمیر کنند.

  • چگونه می‌توانم نشتی کولر گازی را متوقف کنیم؟

نگهداری مناسب به جلوگیری از نشتی کولر گازی کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که تخلیه آب دچار اختلال نشده و به درستی عمل می‌کند.

  • چرا زرین سرویس را انتخاب می‌کنید؟

ما یک تکنسین متخصص تعمیر با بیش از 15 سال تجربه در خدمت شما عزیزان قرار می‌دهیم. با این کار می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که خدمات ما درجه یک و با کیفیت می‌باشد.

کلام آخر

پس از خواندن این مقاله ، اکنون می‌توانید تعیین کنید که چه چیزی باعث نشتی کولر گازی شما  می‌شود. با این حال ، هنوز هم باید در نظر داشته باشید که کولر گازی شما هر زمان که دچار کوچک ترین اختلالی شد نیاز به متخصص دارد.
جهت ارتباط با متخصصین زرین سرویس می‌توانید با شماره 44563422-021 تماس بگیرید.

شماره‌های تماس با زرین سرویس برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت جنرال:  44563422-021 و 09904800054

برای دیدن ویدئوهای آموزشی از کانال ما در آپارات به آدرس زیر بازدید فرمائید:

https://www.aparat.com/zarinservice