موارد خاصی وجود دارد که می‌توانید در خانه به راحتی انجام دهید تا شستشوی پنل داخلی کولر گازی انجام شود. و همچنین باعث افزایش طول عمر آن شود. شستشوی پنل داخلی کولر گازی شما بسیار آسان است و به راحتی در خانه قابل انجام است.  در این مقاله ، یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید خدمات مربوط به شستشوی پنل داخلی کولر گازی را در خانه خود و بدون پشتیبانی هر تکنسین ، به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. شما می‌توانید با دنبال کردن مطالب زرین سرویس هر کاری را خودتان انجام دهید. با ما همراه باشید.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

شستشوی پنل داخلی کولر گازی برای حفظ کیفیت هوا در خانه مهم است. فیلترهای موجود در کولر گازی برای جذب گرد و غبار (و بعضی اوقات آلاینده‌های دیگر مانند گرده و باکتری‌ها) طراحی شده اند ، اما اگر به طور مرتب تمیز نشوند می‌توانند گرفتگی و رطوبت را جمع کنند. این برای شما یا برای کولر گازی مناسب نیست. شستشوی پنل داخلی کولر گازی شما نیز به معنای راندمان بهتر انرژی و کاهش هزینه‌های در حال اجرا است. هرچه فیلترهای گرد و غبار و فضای داخلی دستگاه گرفتگی بیشتری داشته باشد ، کارکرد آن سخت تر است (و انرژی بیشتری نیز مصرف می‌کند) برای جابجایی هوا و همچنین ایجاد سرما یا گرما.  توصیه‌های زیر در مورد سرویس کولر گازی است با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

آموزش شستشوی پنل داخلی کولر گازی

  • گام 1: اولین قدم خشک کردن کولر گازی است اگر کولر گازی شما برای مدتی در حال اجرا است و رطوبت داخل آن وجود دارد ، احتمالاً در داخل آن آب وجود دارد. قبل از تمیز کردن کولر گازی ، باید آن را خشک کنید. برای این کار ، کولر گازی را روی حالت فن تنظیم کنید و آن را برای حدود 30-40 دقیقه اجرا کنید.
  • گام 2: منبع برق را خاموش کنید اکنون قبل از انجام هر کاری اطمینان حاصل کنید که منبع برق خاموش است. سوئیچ را خاموش کنید و پلاگین را جدا کنید تا هیچ کس به طور تصادفی آن را روشن نکند.
  • گام 3: صفحه جلوی واحد داخلی را باز کنید گیره‌ها را از دو طرف پنل جلویی برداشته ، پانل را بکشید.
  • گام 4: فیلتر هوا را تمیز کنید: پس از باز کردن پانل جلو ، فیلتر هوا را مشاهده خواهید کرد و پر از گرد و غبار خواهد بود. هنگامی‌که گرد و غبار زیادی وجود دارد ، جریان هوا را مسدود می‌کند. باید به راحتی آن را تمیز کرد.  دو فیلتر هوا وجود دارد ، هر دو آن‌ها را بردارید. فیلترهای هوا را با استفاده از آب شیر تمیز کنید. می‌توانید آن‌ها را در زیر شیر آب بشویید. اگر واقعاً خیلی کثیف به نظر می‌رسند ، ممکن است برای تمیز کردن آن از مقداری پودر شوینده یا صابون مایع استفاده کنید.  بعد از تمیز کردن آنها با آب ، آن‌ها را در جایی نگه دارید تا خشک شود. شما نباید آن‌ها را دوباره به کولر گازی وصل کنید تا خشک نشوند. اگر آن‌ها خیلی کثیف هستند ، باید تمیز کردن فیلترها را با یک دستگاه تمیز کننده و تصفیه کننده هوا در نظر بگیرید. این باکتری‌ها و میکروب‌ها و همچنین گرد و غبار باقی مانده از جریان کولر گازی را تمیز می‌کند.  همچنین هر نوع بوی بد را از کولر گازی خارج می‌کند.
  • گام 5: فیلترهای هوا و فیلترهای باکتریایی را مجدداً مورد بررسی قرار دهید که فیلترهای هوا و باکتری‌ها خشک هستند ، از پارچه خشک و صاف کردن فیلترها برای خشک کردن سریع آن‌ها استفاده کنید. سپس فیلترهای هوا را درون کولر گازی قرار دهید. پنل جلویی را ببندید ، آن را با استفاده از یک تکه پارچه تمیز کنید.
  • گام 6: سیم‌های برق را وصل کنید ،و کولر گازی را روشن کنید. آن را روی حداکثر خنک کننده تنظیم کنید و آن را 15-30 دقیقه روشن نگه دارید و اجازه دهید کولر گازی خودش را تمیز کند. بیشتر مشاهده خواهید کرد که آب در حال تخلیه است. برای تمیز کردن آن چند دقیقه دیگر کولر گازی را نگه دارید. قطعاً باید پیشرفت‌هایی را مشاهده کنید.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی  را به زرین سرویس بسپارید

شستشوی پنل داخلی کولر گازی را به زرین سرویس بسپارید

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

سرویس کولر گازی باید شامل تمیز کردن اجزای داخلی مانند کویل‌ها ، فیلتر‌ها و لوله‌ها باشد.  اگر در یک محیط بسیار گرد و غبار یا مرطوب زندگی می‌کنید و به طور مکرر از سیستم کولر گازی خود استفاده می‌کنید ، ممکن است تعجب کنید که چه مقدار گرد و غبار می‌توانند در داخل کولر گازی ایجاد شوند. تمیز کردن منظم فیلترهای گرد و غبار ، و اجرای یک برنامه منظم ، به جلوگیری از این امر کمک می‌کند ، اما گاه به گاه یک سرویس حرفه ای و تمیز توسط سرویس کاران زرین سرویس ممکن است ایده خوبی باشد.همچنین شما م توانید جهت شستشوی کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی نیز با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.