کولر گازی‌هایسنس یکی از بهترین برندهای چینی می‌باشد که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. در برخی موارد کولر گازی شما ارورهایی می‌دهد که برای تعمیر کولر گازی‌هایسنس باید ابتدا عیب یابی کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید. زرین سرویس در این مقاله قصد دارد شما را با عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس آشنا کند.

کولر گازی‌هایسنس

هایسنس یکی از شرکت‌های معتبر چینی است که در سال 1969 راه اندازی شده است و توانسته مشتریان زیادی را جذب خود کند.
شرکت‌هایسنس یکی از بهترین شرکت‌های تولید لوازم برقی در جهان می‌باشد که امروزه جزء 10 برند معتبر می‌باشد.
کولر گازی‌هایسنس می‌تواند یکی از بهترین کولر گازی‌ها با قیمت مناسب باشد که در این بخش قصد داریم شما را با عیب یابی و تعمیر کولر گازی آشنا کنیم.

کولر گازی‌هایسنس

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

عیب یابی کولر گازی‌هایسنس

در برخی موارد ممکن است کولر گازی‌هایسنس شما با مشکلی روبرو شود که نتواند به درستی کار کند که در این حالت باید عیب یابی کولر گازی‌هایسنس انجام شود تا بتوانید تعمیر کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید.

عیب یابی کولر گازی‌هایسنس

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

  • روشن نشدن کولر گازی‌هایسنس

روشن نشدن کولر گازی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برای عیب یابی کولر گازی‌هایسنس باید از سطحی ترین مشکل شروع کرده و آن‌ها را بررسی کنید.
برای مثال ممکن است که شما دو شاخه کولر گازی را به برق متصل نکرده باشید و مشکل اصلی همان باشد و نیاز به تعمیر کولر گازی‌هایسنس نباشد و با اتصال آن به پریز مشکل حل شود.
در مرحله بعدی اگر مشکل از آن نبود باید پریز را به کمک فازمتر بررسی کنید که جریان برق در آن وجود داشته باشد.
اگر مشکل کولر گازی‌هایسنس شما هیچکدام از موارد گفته شده نبود پس باید اتصالات سیم‌های داخلی آن را به کمک آمپرمتر بررسی کنید و در صورت قطع بودن آن‌ها را در جای مناسب خود متصل کنید.
اگر با بررسی تمام موارد گفته شده باز هم مشکل کولر گازی حل نشد پس مطمئنا کمپرسور سوخته است و یا دچار مشکل شده که بهتر است در این حالت از مرکز تخصصی عیب یابی کولر گازی زرین سرویس کمک بگیرید.

  • خنک نکردن کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید عیب یابی کولر گازی‌هایسنس انجام شود تا بتوانید مشکل آن را بیابید و تعمیر کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید.
در ابتدا از ساده ترین مشکلات شروع می‌کنیم برای مثال ممکن است که دریچه خروجی کولر گازی‌هایسنس شما بسته باشد و با باز کردن آن محیط به آسانی خنک شود.
در مرحله بعد می‌گویم که ممکن است کمپرسور دچار مشکل شده باشد که برای تعمیر و رفع مشکل آن باید تخصص کافی داشته باشید.
یکی دیگر از مشکلات رایج آن می‌تواند خرابی فن کولر گازی‌هایسنس باشد که باید تعمیر یا تعویض شود.
کثیف بودن فیلتر‌های کولر گازی هم می‌تواند یکی از دلایل آن باشد که با سرویس به موقع کولر گازی می‌تواند از آن جلوگیری شود.
اصلی ترین مشکلی که باعث خنک نکردن محیط کولر گازی می‌شود این است که گاز کولر گازی به اتمام رسیده باشد که با شارژ مجدد آن می‌توانید تعمیر کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید.

  • خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

در برخی موارد حتما این مشکل برای شما به وجود آمده است که کولر گازی به صورت ناگهانی خاموش می‌شود و به فکر عیب یابی کولر گازی‌هایسنس افتاده باشید.
در این حالت ممکن است مشکل انجام ندادن به موقع سرویس کولر گازی باشد چرا که ممکن است فیلترهای کولر گازی کثیف باشند و اجازه خروج هوای خنک را به بیرون ندهند که در این حالت به دستگاه فشار وارد شده و خاموش می‌شود.
از دیگر مشکلات کولر گازی می‌تواند خرابی ترموستات باشد.
زمانی که دمای محیط به میزان مورد نظر شما که به واسطه ترموستات تنظیم کردید می‌رسد ترموستات دستور خاموش شدن می‌دهد و تا زمانی که دمای محیط تغییر نکند دستگاه روشن نخواهد شد.
در برخی موارد که ترموستات دچار اختلال شده است تنظیم دما را به درستی تشخیص نمی‌دهد و به صورت ناگهانی کولر گازی خاموش می‌شود.
برد کولر گازی هم یکی دیگر از علت‌های خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می‌باشد که می‌توان در هنگام عیب یابی کولر گازی‌هایسنس آن را هم بررسی کنید و سپس شروع به تعمیر کولر گازی‌هایسنس کنید.

  • یخ زدگی کولر گازی‌هایسنس

در برخی موارد متوجه خواهید شد که کولر گازی شما یخ زده است و نمی‌تواند به درستی کار کند که باید عیب یابی کولر گازی‌هایسنس برای آن انجام شود و سپس تعمیر کولر گازی‌هایسنس انجام شود.
علت بروز این مشکل ممکن است از خرابی فن کولر گازی باشد چرا که به درستی هوای سرد را به بیرون منتقل نمی‌کند و باعث می‌شود که هوای سرد در یک جا جمع شده و یخ بزند که در این حالت باید فن را تعمیر و یا تعویض کنید.
یکی دیگر از مشکلاتی که باید عیب یابی کولر گازی‌هایسنس برای آن انجام شود سوراخ شدن مخزن و یا لوله‌های انتقال گاز مبرد می‌باشد که با خارج شدن به صورت یکجا باعث یخزدگی خواهد شد.
برای تعمیر کولر گازی‌هایسنس در این حالت اگر توانایی انجام این کار را نداشتید می‌توانید از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی‌هایسنس کمک بگیرید.

  • نشت آب از کولر گازی‌هایسنس

نشتی آب از کولر گازی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مطمئنا همه آن‌ها ناشی از سوراخ شدن و یا شل بودن لوله‌های انتقال آب از کولر گازی می‌باشند که با عیب یابی کولر گازی‌هایسنس می‌توانید علت آن را بیابید.
در برخی موارد نشت آب این گونه صورت می‌گیرد که کولر در اثر سرد بودن زیاد یخ زده است و در زمانی که آن را خاموش می‌کنید با گرم شدن به مرور زمان ذوب شده و باعث نشتی آب از کولر گازی‌هایسنس خواهد شد که برای تعمیر کولر گازی‌هایسنس در این حالت باید از یخ زدن کولر گازی جلوگیری کنید.
رطوبت گرفته شده از محیط و کولر گازی به وسیله یک لوله از پشت کولر گازی خارج می‌شود و ممکن است با شکستن آن لوله نشتی آب از کولر گازی شروع شود که در این حالت باید آن لوله را تعویض کنید.
شکستن سینی پشت کولر گازی هم می‌تواند یکی از علت‌های بروز نشتی آب از کولر گازی باشد چرا که لوله خارج کننده آب گرفته شده از رطوبت کولر گازی درون سینی قرار گرفته است و با شکستن آن لوله هم شکسته می‌شود.

عیب یابی و رفع مشکل کولر گازی‌هایسنس

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

در صورت که عیب یابی کولر گازی‌هایسنس شما در این بخش توضیح داده نشده است می‌توانید از زرین سرویس نمایندگی تعمیر کولر گازی‌هایسنس کمک بگیرید.

ارور کولر گازی‌هایسنس

یکی از بهترین راه‌های عیب یابی کولر گازی‌هایسنس توجه به ارورهایی است که روی صفحه نمایش کولر گازی‌هایسنس نمایش داده می‌شود و تعمیر کولر گازی‌هایسنس را راحت تر می‌کند.
در بیشتر موارد برای عیب یابی کولر گازی‌هایسنس از طریق کد خطاها می‌توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید و در صورتی که دفترچه راهنما در دسترس شما نیست می‌توانید به اینترنت مراجعه کنید و عیب یابی کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید.

کد خطاهای کولر گازی‌هایسنس معمولی

کد خطاعلت خطا
1مشکل از سنسور کویل خارجی دستگاه می باشد که باید بررسی شود.
2سنسور دمای کمپرسور دچار مشکل جدی شده است که باید تعمیر و یا تعویض شود.
3ترانس ولتاژ دستگاه دچار مشکل شده است.
4بروز مشکل در ترانس جریان
5خطا نشان دهنده خطای IPM می باشد.
6نوسانات جریان ولتاژ باعث بروز این مشکل شده است.
7کابل ارتباطی داخلی دچار مشکل شده است.
8کنترل اضافه جریان دچار مشکل شده است.
9مشکل از کنترل حداکثر جریان برق ورودی به دستگاه است.
10ارتباط یونیت داخلی و یونیت خارجی به صورت کلی قطع شده است.
11حافظه EEPROM کولر گازی پاک شده و یا دچار مشکل شده است.
13دمای خروجی دستگاه بالا رفته است.
14سنسور حسگر یونیت خارجی دستگاه دچار مشکل شده است.
15دمای محفظه کمپرسور بالا رفته است.
16کنترل ضد یخ دچار مشکل شده است.
18کمپرسور توانایی راه اندازی شدن ندارد.
19سیگنال مناسب به کمپرسور منتقل نمی شود و مشکل از برد و ... است.
33بروز مشکل در سنسور دمای محیط کولر گازی
34سنسور کویل داخلی دچار مشکل شده است.
36بروز اختلال در ارتباط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی.
39فن داخلی دچار مشکل شده است.
E4موتور فن داخلی دچار مشکل شده است.
EAارتباط بین برد و چند قسمت از قطعات کولر گازی قطع است.
ERبروز اختلال در ارتباط بین برد و سایر اجزاء کولر گازی
FCکولر گازی کثیف است و نیاز به سرویس دارد.

 

تعمیر کولر گازی‌هایسنس

تعمیر کولر گازی‌هایسنس یکی از موارد است که در بیشتر مواقع که کولر گازی دچار مشکل می‌شود به آن نیاز دارید.
باید بگویم که تعمیر کولر گازی‌هایسنس کار آسانی نیست و برای انجام این کار باید تخصص کافی داشته باشید چرا که در صورت ناشی بودن ممکن است علاوه بر این که مشکل کولر گازی را رفع نکنید سایر قطعات آن را هم دچار مشکل جدی کنید.
البته باید بدانید که اگر دست به آچار هستید ممکن است با مطالعه این مقاله بتوانید عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس را انجام دهید.
برای تعمیر و عیب یابی کولر گازی‌هایسنس باید از مراکز تخصصی معتبر کمک بگیرید تا به کولر گازی شما آسیب جدی وارد نکنند.
ما به شما زرین سرویس مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی‌هایسنس را معرفی می‌کنیم که با داشتن سال‌ها سابقه کاری درخشان تمامی‌خدمات تعمیراتی را برای شما انجام خواهد داد.

تعمیر کولر گازی‌هایسنس

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

هزینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

هزینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس با توجه به مشکل به وجود آمده در کولر گازی و مدل آن تعیین می‌شود.
به دلیل نوسانات قیمت‌ها نمی‌توانیم هزینه دقیقی را در این بخش ذکر کنیم.
باید بگویم که هزینه قطعاتی که از کولر گازی شما تعویض می‌کنیم جدا از دستمزد تعمیر کولر گازی‌هایسنس حساب می‌شود.
باید بدانید که شرکت زرین سرویس کمترین هزینه ممکن را برای شما مشتریان عزیز در نظر می‌گیرد برای ثبت سفارش خود می‌توانید هم اکنون در همین سایت اقدام کنید.
خدمات زرین سرویس در استان‌های تهران، رشت، مازندران، مشهد، کرج، البرز، ورامین و … قابل ارائه می‌باشد.
شما در هر نقطه از استان‌های نامبرده شده قرار داشته باشید فقط کافی است با ما تماس بگیرید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید ما در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر شما حاضر شده و خدمات عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس را به شما ارائه می‌دهیم.

هزینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

راهنمای عیب یابی و تعمیر کولر گازی‌هایسنس

در صورتی که به پاسخ سوالات خود نرسیدید می‌توانید در وقت اداری با شماره تماس 44563422-021 تماس بگیرید.