ماشین ظرفشویی یکی از وسایل پر کاربرد در بیشتر منازل می‌باشد که باید هر چند وقت یک بار جرم گیری ماشین ظرفشویی انجام شود. کاربرد ماشین ظرفشویی شستن ظرف‌های چرب و کثیف است که پس از مدتی باعث کثیف شدن بدنه آن خواهد شد که در آن صورت باید تمیز کردن ماشین ظرفشویی انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

امروزه یکی از پرطرفدارترین وسایل برقی ماشین‌های ظرفشویی می‌باشند که در انواع برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشند.
ماشین‌های ظرفشویی به دلیل اینکه وظیفه شستشوی ظروف چرب و کثیف را دارند در اکثر مواقع چربی و آشغال در بعضی از قسمت‌های آن می‌ماند که تمیز کردن ماشین ظرفشویی از واجبات آن خواهد شد.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

و در ادامه می‌خواهیم شما را با نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی آشنا کنیم.

درباره نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید بگویم که بهتر است از مواد طبیعی برای تمیز کردن آن استفاده کنیم مواد طبیعی شامل آبلیمو، جوش شیرین، سرکه و نمک می‌باشند.
نحوه تمیز کردن اینگونه است قطعاتی که قابلیت جدا شدن دارند را از یکدیگر جدا کنید و سپس آن‌ها را با آبلیمو و نمک و یا سرکه بشویید و سطح داخلی ماشین ظرفشویی را با استفاده از اسفنج و سرکه یا آبلیمو و نمک به درستی پاک کنید.
یکی دیگر از روش‌های نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی این است که سرکه و جوش شیرین را درون ماشین ظرفشویی ریخته و ماشین ظرفشویی را روی حالت عادی روزمره با آب داغ قرار داده و اجازه می‌دهید تا کارش به اتمام برسد و پس از به اتمام رسیدن آن می‌توانید از ماشین ظرفشویی تمیز خود استفاده کنید.
از دیگر روش‌های تمیز کردن ماشین ظرفشویی این است که سرکه را به تمام قطعات و دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی اسپره کنید و با استفاده از اسفنج و یا یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
در صورتی که پس از تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوی سرکه شما را آزار داد می‌توانید محلول آبلیمو و نمک را مانند مرحله قبل داخل ماشین ظرفشویی ریخته تا بوی تیز سرکه را بگیرد.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

در این بخش شما را با چند روش نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی آشنا کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.
در صورتی که تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود را انجام ندهید پس از مدتی باعث بروز اختلال در عملکرد آن خواهد شد و در آن صورت باید تعمیرات ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

در این بخش می‌خواهیم نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی را برای شما به صورت مرحله به مرحله با استفاده از مواد طبیعی و قابل دسترس توضیح دهیم با ما همراه باشید.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

قبل از شروع هر کاری بهتر است بدانید برای جرم گیری ماشین ظرفشویی باید ابتدا به صورت کامل ماشین ظرفشویی را از برق خارج کنید و هر گونه ظروف که درون آن قرار دارند را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

1. در اولین مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید سبدها و وسایل متحرک ماشین ظرفشویی که قابل جدا شدن هستند را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و به صورت جداگانه بشوید که برای این کار بهتر است سبد و سایر قطعات را درون سینک گذاشته تا خیس بخورند و راحت تر شسته شوند.

2. در مرحله بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی آب فشان‌های بالا و پایین ماشین ظرفشویی را که دارای چند سوراخ کوچک می‌باشند با استفاده از سوزن یا خلال دندان تمیز کنید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

3. ته ماشین ظرفشویی در قسمت خروجی آب یک فیلتر جهت گرفتن آشغال‌های ظروف وجود دارد که در این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید آن را خارج کنید و تمیز شستشو دهید.
فیلتر به دلیل اینکه در قسمت کف ماشین ظرفشویی قرار دارد بسیار چرم و کثیف است که با شستن معمولی تمیز نمی‌شود شما می‌توانید برای تمیز کردن آن یک محلول از آب، مایع ظرفشویی و جوش شیرین درست کنید و سپس با یک مسواک یا فرچه آغشته به آن محلول فیلتر را تمیز شستشو دهید تا چربی روی آن از بین برود.

4. مرحله بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی تمیز کردن واشر درب ماشین ظرفشویی است.
واشر درب یکی از کثیف ترین قسمت‌های ماشین ظرفشویی است چرا که از خروج آب، چربی و … به بیرون جلوگیری می‌کند.
برای این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌توانید با استفاده ار یک پارچه آغشته به سرکه واشر را تمیز کنید و آن نقاطی که دست نمی‌رسد را با یک شیء باریک پاک کنید.

5. در این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید سبدها و قطعاتی را که در مرحله اول خارج کردید تمیز شستشو دهید.
با استفاده از سرکه و مسواک سبدها را تمیز شستشو دهید تا جرم‌ها روی آن‌ها گرفته شود.

6. در آخرین مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی پاک سازی کلی را انجام دهید.
پاک سازی کلی به خاطر این انجام می‌شود که امکان وجود لکه یا چربی درون ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد و با این راه حل به صورت کلی پاک می‌شود.

نحوه جرم گیری ظرفشویی

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

برای پاک سازی باید یک لیوان سرکه کف ظرفشویی بریزید و ظرفشویی را راه اندازی کنید تا به صورت عادی کار کند پس از به اتمام رسیدن و خاموش شدن ماشین ظرفشویی اجازه دهید تا سرکه کاملا خارج شود و سپس ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید تا سرکه را شسته و خارج کند و بوی آن را از بین ببرد.

در صورتی که می‌خواهید ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنید و با این توضیحات نتوانستید این کار را انجام دهید می‌توانید از زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در انواع برندهای مختلف در استان‌های تهران، البرز، رشت، گرگان، گیلان، مشهد و … کمک بگیرید.

نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

علت جرم گیری ماشین ظرفشویی

در این بخش می‌خواهیم به شما بگویم علت جرم گیری ماشین ظرفشویی چیست؟
جرم گیری ماشین ظرفشویی چند علت دارد که دلیل آن این است که ظروف کثیف و چرب را شستشو می‌دهد و زمانی که چربی آن‌ها را گرفته چربی روی قطعات ماشین ظرفشویی مانده و باعث بروز بوی بد خواهند شد و یا پس از مدتی ظروف شما تمیز شستشو نمی‌دهند.
همچنین رسوب گرفتن لوله‌ها و یا فیلتر و … می‌تواند علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی شود.
به طور خلاصه علت جرم گیری ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دادیم در ادامه جهت دریافت اطلاعات بیشتر با زرین سرویس همراه باشید.

علت جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

نکات مراقبت از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یک وسیله برقی است که در صورت رعایت نکردن چند نکته ممکن است آسیب جدی ببیند در ادامه برای شما توضیح داده می‌شوند.
نکاتی که لازم است رعایت شوند:

· همیشه پس از تمیز کردن ماشین ظرفشویی مراقب باشید که فیلتر را به درستی در جای خود قرار دهید چرا که باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی می‌شود.

· فواصل زمانی جهت جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی رعایت شود تا وقت زیادی از شما گرفته نشود.

· قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی مواظب باشید که ظروف شما به درستی تمیز شده باشند چرا که در صورت افتادن آشغال درون ماشین ظرفشویی در محفظه خروجی گیر کرده و یکی از علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی خواهد شد.

· درجه آب را تنظیم کنید چرا که ظروف چرب با آب سرد اصلا تمیز نمی‌شوند و برای شستشوی آن‌ها نیاز به آب داغ است.

· با استفاده از دفترچه راهنما به درستی ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید که در حین کار کردن ماشین ظرفشویی ظرف‌ها شکسته نشوند و یا به پره‌های آب فشان گیر نکنند و علت کار نکردن ماشین ظرفشویی شوند.

و …

نکات مراقبت از ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی‌های ال جی یکی از معتبرترین برند‌ها در بازار ایران و سایر کشور‌های دیگر می‌باشد.
جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی هم مانند سایر برندهای دیگر ماشین ظرفشویی انجام می‌شود البته علاوه بر سرکه، جوش شیرین، آبلیمو و نمک هم می‌توانید با استفاده از مواد شویند‌های دیگر که کیفیت مناسبی دارند جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی را انجام دهید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

برای جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌توانید از روش‌هایی که توضیح دادیم استفاده کنید.
برای استفاده از مواد شوینده‌ها می‌توانید مواد شوینده را درون ماشین ظرفشویی ریخته و آن را روشن کنید و پس از آن اجازه دهید تا ماشین ظرفشویی شستشوی کامل را انجام دهد و خاموش شود.
پس از آن می‌توانید ماشین ظرفشویی را باز کرده و اجازه دهید که درون ماشین ظرفشویی خشک شود جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی به اتمام رسید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش هم تقریبا شبیه به سایر برند‌های دیگر انجام می‌شود البته مدل‌های آن‌ها با هم فرق می‌کند که با توجه به دفترچه راهنما می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید.
ماشین ظرفشویی بوش که یکی از بهترین برندها می‌باشد و محصولی از شرکت بوش در آلمان می‌باشد که بسیار عالی کار می‌کند.

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی بوش اینگونه است که ابتدا سبد‌های آن را خارج کرده و شستشو می‌دهیم و سپس اجزای داخلی آن را با سرکه پاک می‌کنیم و در صورتی که مشاهده کردید لکه‌ها به درستی از بین نرفتند می‌توانید از قرص‌ها و یا پودر‌های جرم گیری استفاده کنید.
برای استفاده از پودرها و یا قرص‌های جرم گیری اینگونه عمل می‌کنید که قرص یا پودر را درون ظرفشویی قرار داده و مانند همیشه که از آن استفاده می‌کنید آن را روشن کنید و اجازه دهید که کار آن به اتمام برسد و سپس درب ماشین ظرفشویی را باز کرده و اجازه دهید تا خشک شود.