کولرهای گازی یکی از پر کاربردترین وسایل برقی در محیط‌های بسته می‌باشند. در اکثر مواقع کولر‌های گازی سر و صدای زیادی تولید می‌کنند که در ادامه شما را با علت صدای زیاد کولر گازی آشنا می‌کنیم. از مجموع علت صدای زیاد کولر گازی بروز مشکل در یونیت داخلی و یونیت خارجی می‌باشد. در ادامه می‌خواهیم شما را با علت صدای زیاد کولر گازی آشنا کنیم با زرین سرویس همراه باشید.

زرین سرویس نمایندگی تعمیرات کولر گازی در تهران و البرز می‌باشد و شما دوستان عزیز می‌توانید جهت عیب یابی کولر گازی از زرین سرویس کمک بگیرید و در صورتی که کولر گازی تان محیط را خنک نمی‌کند علت خنک نکردن کولر گازی را با زرین سرویس پیدا کنید.

دلایل صدای زیاد کولر گازی

صدای زیاد کولر گازی دلایل زیادی دارد که در این بخش می‌خواهیم به صورت کلی شما را با آن‌ها آشنا کنیم در ادامه با زرین سرویس همراه باشید.
کولرهای گازی از دو قسمت تشکیل شده اند کندانسور یا یونیت خارجی و هواساز یا یونیت داخلی که امکان بروز مشکل درون هر دوی آن‌ها وجود دارد برای عیب یابی کولر گازی باید هر دوی آن‌ها بررسی شوند و مشکل به وجود آمده که علت صدای زیاد کولر گازی می‌شوند برطرف شود.

دلایل صدای زیاد کولر گازی

علت صدای زیاد کولر گازی

کندانسور(یونیت خارجی)

· یکی از موارد حساس در کندانسور یا یونیت خارجی تراز بودن آن است که در صورت تراز نبودن یکی از علت صدای زیاد کولر گازی می‌شوند.
در هنگام نصب این مورد یعنی تراز بودن باید رعایت شود و همچنین پس از نصب هم این امکان وجود دارد که پس از مدتی کار کردن کولر جا به جا شود که باید تراز بودن کولر گازی بررسی شده و در صورت تراز نبودن آن را تراز کنید.

· در برخی موارد که به صورت ناگهانی سر و صدا درون کولر گازی ایجاد می‌شود احتمال این وجود دارد که یک جسم خارجی مثل حیوانات (موش، خفاش، مار، پرنده و …) به درون کندانسور آمده باشد.
کندانسور به دلیل اینکه در محیط باز و بیرون قرار دارد امکان این وجود دارد که یه حیوان یا پرنده به داخل آن برود و به قطعات متحرک آن گیر کند و یکی از علت صدای زیاد کولر گازی شود.

· یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی شل شدن پیج و مهره‌های کندانسور است.
کندانسور به واسطه ی پیچ و مهره‌ها محکم روی پایه قرار می‌گیرد و این امکان وجود دارد که پس از مدتی پیچ و مهره‌ها شل شوند و یکی از علت صدای زیاد کولر گازی معلوم شود.

· از دیگر علت صدای زیاد کولر گازی کمپرسور است منظور از کمپرسور بالا رفتن عمر آن است.
کمپرسور درون کندانسور کولر گازی قرار گرفته که پس از چند سال کار کردن به صورت طبیعی صدایی از خود تولید می‌کند و یکی از علت صدای زیاد کولر گازی می‌شود.

· خرابی موتور فن هم یکی از علت صدای زیاد کولر گازی می‌باشد که برای عیب یابی آن باید بلبرینگ‌های موتور چک شوند و در صورتی که مشاهده کردید ایراد از آن‌ها است باید جهت تعمیر آن اقدام کنید.

· یکی از علت صدای زیاد کولر گازی خرابی پره‌های فن می‌باشد یونیت خارجی دارای یک فن یا پروانه می‌باشد.
در صورتی که متوجه صدای زیاد کولر شدید می‌توانید برای عیب یابی به پره‌های فن توجه کنید که شکسته یا خراب نشده باشند.

· بروز مشکل در موتور فن دو شفتی هم یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی است، این نوع موتورها دارای یاتاقان‌هایی هستند که همیشه روغن کاری شده اند.
در برخی موارد امکان اینکه روغن کاری آن خارج شود وجود دارد و زمانی که روغن کاری آن خارج می‌شود سر و صدا درون کولر گازی ایجاد می‌کند که باید تعمیر شود تا علت صدای زیاد کولر گازی از بین برود.

کندانسور (یونیت خارجی) کولر گازی

علت صدای زیاد کولر گازی

در صورتی که برای برطرف کردن هر کدام از مشکلاتی که علت صدای زیاد کولر گازی می‌شوند دچار مشکل شده اید می‌توانید با زرین سرویس نمایندگی تعمیرات کولر گازی در تهران و البرز تماس بگیرید.

پانل (یونیت داخلی)

· از دیگر علت صدای زیاد کولر گازی در پانل داخلی می‌تواند درست قرار نگرفتن قاب جلوی کولر گازی باشد.
با درست قرار نگرفتن این قطعه در جای مناسب خودش هنگامی‌که باد به آن می‌خورد قاب تکان خورده و صدای از خود تولید می‌کند.

· موتور فن بلوور هم یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی است.
ابتدا پره‌های فن موتور را چک کرده و مطمئن می‌شوید که به بدنه برخورد نمی‌کنند و اگر از این موضوع مطمئن شدید به سراغ یاتاقان‌های موتور می‌روید و در صورت خراب بودن آن‌ها یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی را جستجو می‌کنید.

پانل (یونیت داخلی) کولر گازی

علت صدای زیاد کولر گازی

اگر با استفاده از این روش‌ها علت صدای زیاد کولر گازی را پیدا نکردید می‌توانید از زرین سرویس نمایندگی تعمیرات کولر گازی در تهران و البرز کمک بگیرید.
زرین سرویس علاوه بر استان‌های تهران و البرز در سایر استان‌های شیراز، اصفهان، رشت، گرگان، گیلان، مشهد، مازندران و … در حوزه تعمیرات لوازم خانگی در انواع برند‌های مختلف فعالیت دارد.

رفع صدای زیاد کولر گازی

در این بخش می‌خواهیم شما را با رفع علت صدای زیاد کولر گازی آشنا کنیم در ادامه با زرین سرویس همراه باشید.
رفع صدای زیاد کولر گازی وابسته به علت صدای زیاد کولر گازی است.
در صورتی که علت صدای زیاد کولر گازی تان را متوجه شدید می‌توانید مشکل آن را برطرف کنید.
یکی از علت صدای زیاد کولر گازی تراز نبودن آن است که باید با استفاده از تراز کندانسور را تراز کنید تا این مشکل برطرف شود.
همچنین از دیگر علت صدای زیاد کولر گازی شل شدن پیچ و مهره‌های کولر گازی است که باید با استفاده از آچار مناسب آن‌ها را سفت کرد.
اگر به صورت ناگهانی متوجه صدایی درون کولر گازی تان شدید باید بدانید که علت صدای زیاد کولر گازی گیر کردن حیوان یا پرنده ای درون آن است که باید سریعا دستگاه را خاموش کرده و کندانسور را باز کنید و با استفاده از چراغ قوه کامل آن را بگردید و اگر حیوان یا پرنده ای درون آن گیر کرده بود را خارج کنید.
در صورت بالا رفتن عمر کمپرسور برای از بین بردن علت صدای زیاد کولر گازی باید کمپرسور را تعویض کنید و در صورتی که با صدای آن مشکلی ندارید نیاز به تعویض آن نیست و می‌تواند سال‌های سال برای شما کار کند.
در صورتی که علت صدای زیاد کولر گازی موتور و فن کولر گازی است باید موتور را روغن کاری کرده و اگر مشکل اینگونه برطرف نشد باید پروانه موتور را چک کنید اگر پره‌های آن خم یا شکسته شده باشند باید تعمیر و یا تعویض شود.
اگر علت صدای زیاد کولر گازی قاب جلوی پانل باشد می‌توانید آن را با استفاده از آچار محکم کنید و صدای آن را از بین ببرید.

رفع صدای زیاد کولر گازی

علت صدای زیاد کولر گازی

در صورتی که با مطالعه این توضیحات نتوانستید علت صدای زیاد کولر گازی تان را از بین ببرید می‌توانید از تیم حرفه ای زرین سرویس جهت برطرف کردن علت صدای زیاد کولر گازی تان کمک بگیرید.

خدمات قابل ارائه زرین سرویس

زرین سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در انواع برند‌های سامسونگ، ال جی، دوو، جنرال، او جنرال، اسنوا و … در استان‌های البرز، شیراز، رشت، مازندران، مشهد، تهران، گرگان، اصفهان، گیلان و … می‌باشد.
خدمات قابل ارائه زرین سرویس علاوه بر رفع علت صدای زیاد کولر گازی خدماتی از جمله نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی در تهران و البرز، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی، نصب، ­تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در تهران و البرز، نمایندگی تعمیر ماکروفر و ماکروویو، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، نصب، تعمیر و سرویس پکیج در تهران و البرز، نصب،­تعمیر و سرویس سیستم‌های گرمایشی به صورت حرفه ای و … می‌باشد.
جهت تعمیر هر کدام از وسایل بالا می‌توانید به وسیله ی ثبت سفارش آنلاین و یا تماس تلفنی سفارش تان را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظرتان از خدمات بی نظیر زرین سرویس بهره ببرید.

تعمیر صدای زیاد انواع برندهای کولر گازی

قبل از شروع باید انواع برندهای کولر گازی را به شما معرفی کنیم از مجموع برندهای مختلف و معروف باید به برند‌های سامسونگ، ال جی، جنرال، اوجنرال، گری و … اشاره کرد.
اگر نام برند کولر گازی شما در لیست بالا نبود اصلا نگران نباشید چرا که زرین سرویس قادر به تعمیر انواع برند‌های مختلف کولر گازی می‌باشد.
زرین سرویس در کمترین زمان ممکن علت صدای زیاد کولر گازی شما را پیدا کرده و آن را برطرف می‌کند فقط کافی است شما با ما تماس بگیرید و یا سفارش تان را به صورت آنلاین ثبت کنید.

هزینه تعمیر صدای زیاد کولر گازی

هزینه تعمیر علت صدای زیاد کولر گازی با توجه به مشکل به وجود آمده برای کولر گازی تان تعیین می‌شود.
برای مثال هزینه تعمیر و تعویض کمپرسور با هزینه تراز کردن کندانسور یکی نیست چرا که تعمیر کمپرسور یک کار تخصصی است.
زرین سرویس با توجه به خدمات عالی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد باید بدانید که هزینه مناسب تری نسبت به سایر شرکت‌های تعمیرات لوازم خانگی از شما همشهریان عزیز دریافت می‌کند.