در فصل تابستان با تابش نور خورشید هوا بسیار گرم خواهد شد و تنها راه خنک شدن هوا کولر‌های گازی و داکت اسپلیت‌ها هستند. ما می‌توانیم روش نگهداری از کولر گازی را آموخته و با افزایش طول عمر کولر گازی سال‌ها با فرا رسیدن فصل تابستان آسوده خاطر باشیم. مراقبت از کولر گازی و داکت اسپلیت کار سختی نیست و شما می‌توانید با مطالعه این مطلب روش‌های درست نگهداری از کولر گازی و داکت اسپلیت را دریابید. تنها هدف زرین سرویس ارائه خدمات به شما عزیزان است. با ما همراه باشید.

روش درست نگهداری از کولر گازی

روش درست نگهداری از کولر گازی

روش درست نگهداری از کولر گازی

شما می‌توانید با استفاده از روش نگهداری از کولر گازی سبب افزایش طول عمر و افزایش میزان کارایی دستگاه شوید از این رو روش نگهداری از کولر گازی بسیار حائز اهمیت است. نگهداری درست از کولر گازی سبب بهبود عملکرد دستگاه، کارکرد درست قطعات و کاهش مصرف انرژی می‌شود و تمامی‌این موارد با سرویس به موقع کولر گازی به حقیقت می‌پیوندند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت زرین سرویس و کلیک روی گزینه ثبت سفارش اولین قدم برای نگهداری از کولر گازی را برداشته و با کارشناسان ما جهت سرویس کولر گازی ارتباط برقرار نمایید. شما می‌توانید با سرویس به موقع کولر گازی از بسیاری از خرابی‌های کولر گازی پیشگیری کنید.

نکات مهم نگهداری از کولر گازی

نکات مهم نگهداری از کولر گازی

روش درست نگهداری از کولر گازی 

1. کم شدن گاز کولر گازی باعث صدمات شدید به کمپرسور می‌شود از این رو بهتر است بطور سالیانه طی عملیات سرویس کولر گازی، گاز دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. برای شارژ کولر گازی می‌توانید به صفحه ” آموزش شارژ گاز کولر گازی و نحوه تشخیص کمبود گاز آن ” مراجعه کنید.

2. تمیز بودن کندانسور کولر گازی سبب کاهش برق مصرفی کولر گازی می‌شود

3. زمانی که می‌خواهید کولر گازی را از حالت سرمایشی به گرمایشی انتقال دهید ابتدا کولر گازی را خاموش کرده  سپس تنظیمات را تغییر دهید. توجه داشته باشید این عملیات هنگام روشن بودن کولر گازی انجام نشود.

4. هر 30 روز یکبار اقدام به شستشوی فیلتر و توری هوای کولر گازی نمایید.

5. از کولر‌های گازی در تمام وقت استفاده نکنید و به آنها اجازه استراحت دهید.

6. برق ورودی کولر گازی به هیچ عنوان نباید نوسان داشته باشد.

7. به محض مشاهده باد گرم کولر گازی و کم شدن قدرت آن بلافاصله کولر گازی را خاموش کرده و با تعمیر کاران زرین سرویس تماس حاصل فرمایید.

8. برای جلوگیری از برخی آسیب‌ها به کمپرسور دستگاه بهتر است حتما در کناره‌های کندانسور فاصله ای به طول 1 متر ایجاد نمایید.

9. به هیچ عنوان از حضور دستگاه کولر آبی و کولر گازی در یک مکان استفاده نکنید. چرا که کولر‌های آبی رطوبت ایجاد می‌کنند و در مقابل کولر‌های گازی رطوبت هوا را از بین می‌برند.

روش نگهداری از داکت اسپلیت

روش درست نگهداری از داکت اسپلیت

روش نگهداری از داکت اسپلیت

روش نگهداری از داکت اسپلیت بیشتر بر پایه نحوه استفاده صحیح از این دستگاه می‌باشد. کاربران باید بدانند چه میزان دمایی برای منزلشان مناسب است و داکت اسپلیت را روی آن دما تنظیم نمایند. این کار از مصرف برق نیز می‌کاهد. شما می‌توانید با سرویس دوره ای داکت اسپلیت که بصورت سالانه انجام می‌شود به طول عمر داکت اسپلیت افزوده و باعث افزایش عملکرد دستگاه شوید. از روش نگهداری از داکت اسپلیت عبارت است از:

  • شستشو فیلتر
  • تنظیم میزان گاز مبرد
  • ولتاژ گیری و آمپر گیری سیستم
  • سرویس بموقع دستگاه

ویژگی‌های کولر گازی

ویژگی‌های کولر گازی

روش درست نگهداری از کولر گازی و داکت اسپلیت

  • کولر‌های گازی از ویژگی‌های بسیاری برخوردار هستند که استفاده از فناوری اینورتر از محبوب ترین این ویژگی‌ها به حساب می‌آید. به کمک این ویژگی می‌توان دما را در شرایط ایده آل حفظ نمود و از خاموش و روشن شدن مداوم دستگاه که سبب آسیب به کمپرسور می‌شود جلوگیری کرد. فناوری اینورتر در ساخت کولر گازی باعث کاهش 60 درصدی مصرف انرژی شده است.
  • دریچه‌های کولر اتومات کولر‌های گازی هوا را در جهات مختلف به جریان می‌اندازند.
  • کولر‌های گازی با قابلیت کنترل از راه دور راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • سیستم توربو در کولر‌های گازی سبب تسریع بخشیدن به عملیات خنک سازی کولر گازی می‌شود. بدین شکل کولر گازی بصورت خودکار در 30 دقیقه ابتدای کار بیشترین پرتاب باد را دارد و بعد از گذشت 30 دقیقه به حالت عادی خود باز می‌گردد این عملیات سبب سریع خنک شدن مکان می‌شود.
  • سیستم خواب راحت کولر گازی سبب تنظیم رطوبت و دما در طول شب  می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده از دمای مطلوب لذت ببرید.
  • کولر‌های گازی مجهز به فیلتر تصفیه هوا هستند و مانع نفوذ باکتری‌ها و ویروس‌ها و همچنین ورود گرد و غبار به خانه می‌شوند.

برای نگهداری از کولر گازی چه کارهایی انجام دهیم؟

برای نگهداری از کولر گازی چه کارهایی انجام دهیم؟

روش درست نگهداری از کولر گازی و داکت اسپلیت

1. کولر گازی را خاموش و روشن نکنید.

بهتر است دمای کولر گازی را روی درجه مناسبی تنظیم کنید تا مرتبا نیاز به خاموش و روشن کردن دستگاه نشود. روشن و خاموش کردن کولر گازی بصورت مکرر سبب بالا رفتن استهلاک قطعات و مصرف زیاد برق خواهد شد.

2. کولر گازی را تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن کولر گازی یکی از روش نگهداری از کولر گازی بشمار می‌رود. بهتر است سالانه دو بار در حین فصل تابستان اقدام به تمیز کردن کولر گازی نمایید. وجود گرد و غبار درون پنل‌های کولر گازی و فیلتر هوای آن باعث می‌شود عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و مصرف برق نیز افزایش یابد.

3. از نبود نشتی درون کانل‌های کولر گازی مطمئن شوید.

وجود نشتی درون کانال‌های کولر گازی سبب اتلاف انرژی خواهد شد پس بهتر است بعد از شناسایی کولر گازی و در صورت داشتن کانال آن‌ها را بررسی نموده و در صورت وجود نشتی این مشکل را برطرف نمایید.

استفاده نادرست از کولر گازی سبب بوجود آمدن چه مشکلاتی می‌شود؟

مشکلات استفاده نادرست از کولر گازی

مشکلات استفاده نادرست از کولر گازی

  • استفاده مداوم از کولر گازی باعث می‌شود نتوانید گرمای بیرون را تحمل کنید .
  • همانطور که می‌دانید کولر‌های گازی رطوبت را از بین می‌برند و همین سبب خشکی پوست خواهد شد.
  • استفاده مداوم از کولر گازی سبب خستگی و کوفتگی بدن می‌شود.
  • تحقیقات نشان داده است که استفاده بیش از حد کولر گازی سبب مشکلات زیادی برای تندرستی شما خواهد شد .