انتخاب هوشمندانه بهترین محل نصب کولر گازی می‌تواند تاثیر بسزایی بر نحوه عملکرد کولر گازی بگذارد. چرا که پس از خریداری کولر گازی بهترین چیزی که بسیار حائز اهمیت است محل نصب کولر گازی است. برای داشتن آگاهی لازم در ارتباط با بهترین محل نصب کولر گازی و همچنین بهترین محل نصب داکت اسپلیت تنها کافیست با زرین سرویس همراه شوید. ما در این مطلب سعی داریم آگاهی لازم را جهت یک انتخاب هوشمندانه در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین محل نصب کولر گازی

بهترین محل نصب کولر گازی

انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی

میزان دقت شما به محل نصب کولر گازی سبب خواهد شد بازدهی دستگاه به مراتب بالا رفته و سرمای مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد. عواملی که در انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی تاثیر گذارند عبارتند از:

  • انتخاب مکان مناسب که دسترسی برای سرویس کولر گازی آسان باشد

اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید توجه داشته باشید که محلی مناسب را برای نصب کولر گازی انتخاب کنید تا بعدا هزینه‌های بالای تعمیر کولر گازی شما را اذیت نکند. گاهی اوقات سرو صدای کولر گازی سبب آلودگی صوتی خواهد شد از این جهت بهتر است هنگام انتخاب محل نصب کولر گازی دور از اتاق خواب باشد.

  • تراز بودن مکان نصب کولر گازی

برای توزیع صحیح گاز مبرد در کویل کولر گازی، تخلیه شدن آب تقطیر شده و چکه نکردن قسمت‌های مختلف کولر گازی باید کولر را در سطحی کاملا تراز و به درستی نصب نمایید برای اینکه پرتاب هوا و توزیع هوا به شکل مناسب انجام شود لازم است فاصله زمین تا پنل داخلی به درستی حفظ شود تا عمل سرمایش و گرمایش کولر گازی بطور صحیح صورت گیرد.

توجه داشته باشید که باید پنل داخلی را پایین تر از سقف نصف کنید چرا که هوای گرم همیشه در زیر سقف تجمع می‌کند.

  • محل نصب کندانسور کولر گازی

بیرون از محیط خانه محلی مناسب برای کندانسور یا همان پنل بیرونی کولر گازی است. در زمان نصب کندانسور توجه به سایبان یا مکانی که کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد بسیار حائز اهمیت است.چرا که نور خورشید سبب کاهش سرمای تولیدی کولر گازی می‌شود. نصب سایبان برای  کندانسور کولر گازی باعث تبادل حرارت کم کردن مصرف برق کولر گازی می‌شود و این عوامل موجب راندمان بهتر کولر گازی خواهد شد. قرار دادن پنل بیرونی کولر گازی در محیط‌های بسته هرگز توصیه نمی‌شود. و بهترین انتخاب برای نصب پنل بیرونی کولر گازی تراس ساختمان، بر روی بام و زیر سقف منازل می‌باشد.

بهترین محل نصب داکت اسپلیت

بهترین محل نصب داکت اسپلیت

انتخاب بهترین محل نصب داکت اسپلیت

تفاوت اسپلیت با کولر گازی حتی در نصب این دو دستگاه نیز مشهود است. برای انتخاب بهترین محل نصب داکت اسپلیت ابتدا باید با توجه به سقف کاذب اقدام به طراحی کانال نمایید. و مناسب ترین نوع کانال را جهت کانال کشی برگزینید. در گام بعدی نیاز است شاسی فلزی دستگاه را نصب کرده و لوله‌های مسی را نیز بطور کامل نصب نمایید. حال نوبت به کندانسور و هواساز خواهد رسید که باید محیطی از جمله پشت بام و یا تراس را برای نصب انتخاب کنید.

تاثیرات محل نصب کولر گازی بر راندمان دستگاه

تاثیرات محل نصب کولر گازی بر راندمان دستگاه

انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی و داکت اسپلیت

    • برای نصب کولر گازی بهترین کاری که می‌توان انجام داد حضور یک نصاب ماهر است. نصب کولر گازی نیاز به تخصص دارد و نصابان کولر گازی می‌توانند محیط‌های مناسب را تشخیص داده و اقدام به نصب کولر گازی و داکت اسپلیت مطابق با اصول و استاندارد‌های لازم نمایند. اگر در تهران زندگی می‌کنید می‌توانید جهت نصب کولر گازی از متخصصین زرین سرویس کمک بگیرید. رای این کار هم اکنون از طریق راه‌های ارتباطی ما و کلیک کردن روی گزینه ثبت ، سفارشات خود را ثبت نمایید. و یا مستقیم می‌توانید با شماره 44563422-021 تماس بگیرید.
  • هیچ گاه در کولر‌های گازی را در مجاورت دستگاه‌هایی که صدا و لرزش شدیدی دارند نصب نکنید. چرا که  به عملکرد دستگاه آسیب می‌رسانند.
  • برای توزیع هوا به شکل صحیح در همه فضا  موجود باید پنل داخلی کولر را در محل مناسب نصب نمایید.
  • اختلاف سطحی بیشتر از حد استاندارد دو بخش داخلی و خارجی باعث جمع شدن روغن کمپرسور و آسیب به کمپرسور می‌شود.

نکات مهم با هدف کاهش انرژی

نکات مهم با هدف کاهش انرژی

نکات مهم در هنگام نصب کولر گازی و داکت اسپلیت

  • در هنگام نصب کولر گازی مراقب باشید گرد و غبار وارد لوله‌های مبرد نشود. چرا که این ذرات ممکن است به کمپرسور آسیب برسانند.
  • دمای دستگاه را تنظیم نمایید تا موجب استهلاک زودرس دستگاه نشود.
  • در هنگام نصب پنل داخلی از محکم بودن صفحه نگهدارنده پنل اطمینان حاصل نمایید.
  • عایق کاری لوله‌های مبرد دستگاه باعث افزایش ظرفیت دستگاه و ایجاد فشار طبیعی  می‌شود. و حتما بین دو لوله مایع و گاز عایق بگذارید.
  • شل بودن سیم‌های برق باعث می‌شوند ولتاژ مورد نیاز به کولر گازی نرسد و برد الکتریکی با اختلال مواجه شود.
  • حتما لوله کشی دستگاه را در حد استاندارد و با طول تعیین شده انجام دهید. چرا که لوله کشی با  طول بیش از حد استاندارد باعث خرابی کمپرسور، گردش نامناسب روغن در کولر گازی و افت راندمان دستگاه می‌شود.

در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها کولر گازی کجا نصب شود؟

انتخاب محل مناسب نصب کولر گازی و داکت اسپلیت در مراکز فروش و تجاری

انتخاب محل مناسب نصب کولر گازی و داکت اسپلیت

در پاساژ‌ها و فروشگاه‌ها عموما از داکت اسپلیت‌ها استفاده می‌شود و به علت بلندای سقف جریان هوا بیشتر در این مراکز اتفاق می‌افتاد و خنک تر از منازل است. با جا به جایی هوای گرم به طرف سقف فشردگی هوای گرم کم تر می‌شود. اگر از کولر‌های گازی استفاده می‌کنید ارتفاع بالاتری را برای نصب کولر گازی در نظر بگیرید . ارتفاعی حدود 2 متر از سطح زمین ارتفاعی مناسب برای فروشگاه‌ها بنظر می‌رسد.