مایکروفر و مایکروویو نوعی سیستم گرمایشی جهت گرم کردن و پخت و پز مواد غذایی می‌باشد. در اکثر مواقع مایکروفر و مایکروویو شما با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که باید برای تعمیر آن‌ها عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو انجام شود. هدف ما از نوشتن این مقاله آموزش نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو به صورت کامل به شما می‌باشد در ادامه با زرین سرویس همراه باشید.

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو و راه حل رفع آن

در این بخش می‌خواهیم نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو و راه حل رفع آن‌ها را برای شما توضیح دهیم در ادامه با زرین سرویس همراه باشید.

روشن نشدن دستگاه

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو زمانی که دستگاه به صورت کلی روشن نمی‌شود اینگونه که می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم  انجام می‌شود.
در صورتی که مایکروفر و مایکروویو شما اصلا روشن نمی‌شود چند علت می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها قطعی پریز برق می‌باشد و دیگر اینکه دو شاخه برق ایراد داشته باشد و یا اینکه دستگاه قفل کودک باشد و به آسانی روشن نشود و یکی از دیگر علت‌های آن استفاده از سه راهی باشد.

روشن نشدن دستگاه مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: درباره راه حل برطرف کردن آن باید بگویم برای اطمینان از درست بودن پریز بهتر است دو شاخه را به پریز دیگری وصل کنید و اگر مشاهده کردید که دستگاه باز هم روشن نشد می‌توانید دو شاخه را تعمیر کنید.
اگر مشاهده کردید که پس از روشن کردن دستگاه فقط علامت L را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد باید بدانید که قفل کودک است و با فشردن کلیدهای raelc/pots به مدت پنج ثانیه می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

گرم نکردن دستگاه

یکی از علائم خرابی مایکروفر و مایکروویو گرم نکردن دستگاه است که باید عیب یابی مایکروفر و مایکروویو برای آن‌ها انجام شود.
از مجموع عیب یابی مایکروفر و مایکروویو برای علت گرم نکردن دستگاه خرابی درب دستگاه، چرب بودن زیادی غذا، خرابی دیود دستگاه، کاهش یافتن کارایی دستگاه در زمان اوج مصرف، خراب بودن ترانس‌های خازن، ولتاژ، سیم‌ها و … می‌باشند.

گرم نکردن دستگاه مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: به کمک مولتی متر دیود، ولتاژ، خازن و … را بررسی کرده و در صورتی که سوخته باشند آن‌ها را تعویض کنید همچنین با استفاده از مولتی متر اتصالات درب دستگاه را چک کنید و در صورت قطع بودن اتصالات آن را وصل کنید.
اگر دستگاه شما چربی گرفته و کثیف است باید تمیز شود چرا که چربی و کثیفی‌ها اجازه نمی‌دهند گرما به خوبی ساطع شود.
نکته قابل توجه اینکه : یکی از اصلی ترین قطعات مایکروفر مگنترون می‌باشد که همان تولید کننده اشعه در مایکروفر است که گرما را تولید می‌کند، اما اگر دیود و قطعات دیگر مشکل داشته باشند باعث از کار افتادن مگنترون می‌شود!
همچنین باید بدانید که غذاهای چرب برای گرم شدن نیاز به زمان بیشتری دارند و در صورت دیر گرم شدن آن دلیل بر خراب بودن دستگاه و عیب یابی مایکروفر و مایکروویو نمی‌باشد.

دود کردن دستگاه

یکی از دیگر علت‌های عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو دود کردن این دستگاه‌ها پس از روشن کردن آن‌ها می‌باشد که علت آن کثیفی دستگاه می‌باشد.

دود کردن دستگاه مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: راه حل برطرف کردن دود کردن دستگاه مایکروفر و مایکروویو این است که دستگاه را تمیز کنید و هر گونه تیکه غذا که درون آن مانده است را از آن خارج کنید و چربی‌های آن را پاک کنید.
برای پاک کردن دستگاه یک محلول با آب و جوش شیرین درست کنید و با استفاده از یک پارچه و همان محلول سقف و بدنه دستگاه را پاک کنید و پس از ده دقیقه دیگر می‌توانید از مایکروویو و مایکروفر خود استفاده کنید.

نچرخیدن سینی دستگاه

علت نچرخیدن سینی مایکروفر و مایکروویو را در این بخش برای شما توضیح می‌دهیم.
عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو این است که در برخی موارد مشکل دستگاه شما نچرخیدن سینی آن است این مشکل ناشی از خرابی شفت دستگاه که در اثر قرار دادن جسم سنگین بر روی آن خراب می‌شود و کثیف بودن آن بر این اساس است که یک تکه غذا و یا تلمبار شدن چربی جلوی حرکت آن را گرفته و اجازه حرکت به آن را نمی‌دهد.

نچرخیدن سینی مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: راه حل برطرف کردن این عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو این است که اگر علت آن کثیفی است باید تمیز شود و در صورتی که بر اثر سنگینی بار خراب شده است باید شفت زیر سینی تعویض شود.

صدای زیاد دستگاه

در صورتی که دستگاه شما در هنگام کار صدای زیادی از خود تولید می‌کند باید عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو انجام شود که در ادامه می‌خواهیم شما را با علت‌های آن آشنا کنیم.
علت‌های صدای زیاد مایکروفر و مایکروویو متفاوت است از مجموع این علت‌ها کثیفی ریل زیر سینی دستگاه است که اجازه حرکت به سینی را نمی‌دهد و سینی به سختی می‌چرخد و صدا می‌دهد، خرابی شفت دستگاه که باعث اختلال در عملکرد مایکروفر و مایکروویو می‌شود، قرار دادن مواد غذایی سنگین روی سینی دستگاه که بازهم حرکت دستگاه را سخت می‌کند، فعال بودن فن دستگاه که فن در حال حرکت همیشه صدا می‌دهد و … می‌باشند.

صدای زیاد مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: تمیز کردن ریل زیر سینی دستگاه با استفاده از مواد شوینده مناسب، از قرار دادن ظروف سنگین و یا غذای زیادی در دستگاه خود داری شود.

جرقه زدن دستگاه

یکی دیگر از علت‌های خرابی دستگاه که باید عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو برای آن‌ها انجام شود جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو در حال کار کردن می‌باشد.
از مجموع علت‌های آن کثیفی دستگاه، لب پر بودن ظروفی که درون دستگاه قرار می‌دهید باعث می‌شود که اشعه با آن قسمت برخورد کند و باعث جرقه زدن شود.
یکی دیگر از علت‌های جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو استفاده از ظروف فلزی یا ظروفی با تزئینات فلزی می‌باشد.
اتصالی داشتن دستگاه و یا آسیب دیدگی قطعات درونی دستگاه در اثر برخورد ظروف، چاقو و … با سطح آن.

جرقه زدن مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: بهتر است توجه کامل داشته باشید که به دستگاه خود ضربه وارد نکنید تا به آن خط و خش وارد نشود، از گذاشتن ظروف لب پریده درون مایکروفر و مایکروویو خود داری کنید و در صورتی که مشکل مایکروفر و مایکروویو شما ناشی از هیچکدام از علائم بالا نبود مطمئنا اتصالی کرده و باید از یک متخصص جهت تعمیر آن کمک بگیرید.

روشن نشدن گریل دستگاه

یکی دیگر از مواردی که در عیب یابی مایکروفر و مایکروویو باید به علت آن توجه کرد روشن نشدن گریل دستگاه است که علت آن خرابی المنت، برد یا ترموستات است.

روشن نشدن گریل مایکروفر و مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

راه حل: در صورتی که شما پس از روشن کردن دستگاه ماکروویو و مایکروفر خود مشاهده کردید که چراغ المنت آن روشن شده (قرمز شده) نشانه سلامت گریل آن است و در غیر اینصورت مشکل از سایر قسمت‌ها آن است که باید آن را به دست یک تعمیر کار حرفه ای بسپارید.

در صورتی که با توجه به این مقاله نتوانستید عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو خود را انجام دهید می‌توانید از زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس مایکروفر و مایکروویو جهت تعمیرات مایکروفر و مایکروویو خود کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ

درباره عیب یابی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ باید بدانید که طراحی داخلی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ به گونه ای است که پس از داغ شدن قطعات داخلی آن ترموستات به صورت خودکار قطع می‌شود و تا زمانی که خنک شود دستگاه خاموش می‌شود و برای خاموش شدن آن نیاز به عیب یابی ماکروفر و مایکروویو سامسونگ نمی‌باشد ولی در صورتی که پس از مدتی روشن نشد باید عیب یابی مایکروفر و مایکروویو انجام شود.
یکی دیگر از عیب یابی مایکروفر و مایکروویو کار نکردن صفحه کلید دستگاه می‌باشد که در صورت قفل کودک بودن می‌توانید آن را به مدت دو دقیقه از برق خارج کنید و پس از آن دستگاه را به برق متصل کنید در صورتی که صفحه کلید کار کرد که مشکل همان قفل کودک بوده است و در صورتی که کار نکرد باید به واسطه متخصصین تعمیر مایکروفر و مایکروویو عیب یابی مایکروفر و مایکروویو انجام شود.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو سامسونگ

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

از مجموع مشکلاتی که برای مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک اتفاق می‌افتد جرقه زدن این دستگاه است.
برای عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک یک آزمایش انجام می‌دهیم انجام این آزمایش این گونه است که یک لیوان آب به تنهایی درون آن قرار می‌دهیم و دستگاه را روشن می‌کنیم لیوان آب باید بدون هیچگونه لب پر بودن و فاقد هر گونه فلز باشد در صورتی که دستگاه هیچ عکس العملی نداشت و به درستی کار کرد که مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک شما هیچگونه ایرادی ندارد ولی در صورتی که دستگاه جرقه زد باید جهت عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک خود از نمایندگی تعمیرات مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو ال جی

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو ال جی را در این بخش می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم.
در برخی موارد مایکروفرو و مایکروویو ال جی شما روشن نمی‌شود که دلایل متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها خرابی میکرو سوئیچ درب و قفل دستگاه شما می‌باشد.
میکرو سوئیچ درب یکی از قطعات مهم دستگاه است چرا که زمانی که درب دستگاه قفل می‌شود میکرو سویئیچ متوجه شده و اجازه شروع کار دستگاه را خواهد داد.
در صورتی که میکرو سوئیچ خراب شود حتی اگر درب مایکروفر و مایکروویو بسته شود هم شروع به کار نمی‌کند چرا که میکرو سوئیچ خراب است.
همچنین در صورتی که قفل درب مایکروفر و مایکروویو خراب باشد و در صورت سالم بودن میکرو سوئیچ این بار میکروسوئیچ اجازه روشن شدن نمی‌دهد چرا که درب مایکروفر و مایکروویو خراب است.
برای تعمیر این دو در صورت خراب بودن بهتر است از یک تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو ال جی

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو اسنوا

عیب یابی مایکروویو و مایکروفر اسنوا هم یکی از کارهایی است که در زمان بروز مشکل در مایکروفر و مایکروویوهای اسنوا باید انجام شود.
عیب یابی این دستگاه همانند سایر برند‌های دیگر که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم انجام می‌شود.
یکی از عیب‌هایی که در اکثر مایکروفر‌ها به وجود می‌آید روشن نشدن لامپ آن است که در اکثر مواقع علت آن سوختن لامپ می‌باشد که باید تعویض شود.
در صورتی که لامپ را تعویض کردید و بازهم روشن نشد مشکل از سیم‌های آن است که بهتر است جهت تعمیر آن از مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس مایکروفر و مایکروویو کمک بگیرید.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو اسنوا

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

عیب یابی مایکروویو و مایکروفر کنوود

مایکرووفر و مایکروویوهای کنوود یکی از بهترین برندها در بازار می‌باشند که در اکثر مواقع این دستگاه‌ها هم با مشکل روبه رو می‌شوند.
عیب یابی مایکروفر و مایکروویو کنوود هم یکی از خدمات زرین سرویس است.
در برخی موارد سینی مایکروفر و مایکروویو کنوود شما با مشکل روبه رو می‌شود و نمی‌تواند به درستی بچرخد از مجموع علت‌های آن می‌تواند شکستگی پایه‌های آن به دلیل قرار دادن مواد غذایی سنگین و یا ظرف سنگین روی آن باشد که در صورت بروز این مشکل باید پایه‌های آن تعویض شوند.
علت‌های دیگری می‌تواند داشته باشد که ما در ابتدای این مقاله به صورت کلی آن‌ها را برای شما توضیح دادیم.

عیب یابی مایکروفر و مایکروویو کنوود

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در تهران و البرز

در این مقاله شما را به صورت کامل با عیب یابیمایکروویو و مایکروفر و راه حل رفع آن در انواع برندهای مختلف آشنا کردیم به گونه ای که شما بتوانید خودتان تعمیر ابتدایی مایکروفر و مایکروویو خود را انجام دهید.
در صورتی که با مطالعه این مقاله هم نتوانستید عیب یابی مایکروفر و عیب یابی مایکروویو خود را انجام دهید می‌توانید از تیم حرفه ای زرین سرویس جهت عیب یابی و تعمیر مایکروفر و مایکروویو خود در انواع برندهای مختلف در استان‌های البرز، تهران، شیراز، اصفهان، رشت، گرگان، گیلان، مازندران، مشهد و … کمک بگیرید.
برای تعمیر ماکروفر و مایکروویو خود اصلا نگران نباشید فقط کافی است به وسیله تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر زرین سرویس در منطقه مورد نظر خود بهره مند شوید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در تهران و البرز

نحوه عیب یابی مایکروفر و مایکروویو در تمامی‌برندها