امروزه یکی از سیستم‌های سرمایشی گرمایشی پر طرفدار داکت اسپلیت می‌باشد. در اکثر مواقع داکت اسپلیت‌ها در فصل گرم تابستان به درستی محیط را خنک نمی‌کنند در ادامه شما را با علت خنک نکردن داکت اسپلیت آشنا خواهیم کرد. از مجموع علت خنک نکردن داکت اسپلیت به اتمام رسیدن گاز آن و … می‌باشد. زرین سرویس نمایندگی تعمیر داکت اسپلیت، علت خنک نکردن داکت اسپلیت شما را یافته و آن را تعمیر می‌کند.

زرین سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در انواع برند‌های مختلف از جمله سامسونگ، گری، هیتاچی، ال جی، اسنوا، دوو، پاناسونیک، پاکشوما،‌هایر، جنرال، اوجنرال و … در استان‌های شیراز، رشت، تهران، مازندران، گرگان، اصفهان، البرز، گیلان، مشهد و … می‌باشد.

علت خنک نکردن داکت اسپلیت چیست؟

در فصل گرم تابستان داکت اسپلیت یکی از وسایل پر کاربرد در بیشتر منازل می‌باشد.
در برخی موارد مشکلاتی برای داکت اسپلیت شما به وجود می‌آید که باعث بروز علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشند در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.
در ابتدا قبل از اینکه علت خنک نکردن داکت اسپلیت را درون دستگاه جویا شوید بهتر است ریموت کنترل داکت اسپلیت را چک کرده و مطمئن شوید که روی حالت کول است، در صورتی که مشاهده کردید باز هم باد گرم می‌زند سریعا آن را خاموش کنید و علت خنک نکردن داکت اسپلیت را در بین مراحل زیر جویا شوید.

مجموع علت خنک نکردن داکت اسپلیت:

· کمپرسور داکت اسپلیت

یکی از علت خنک نکردن داکت اسپلیت بروز مشکل در کمپرسور داکت اسپلیت می‌باشد.
کمپرسور یکی از گران قیمت ترین قطعات در داکت اسپلیت است که در صورت بروز هر گونه مشکل در آن هزینه ی سنگینی جهت تعمیر و تعویض آن باید بپردازید.
کمپرسور یکی از مهم ترین قطعات داکت اسپلیت است که درون کندانسور (یونیت خارجی) قرار می‌گیرد.
تعمیر کمپرسور کار هر کسی نیست و بهتر است جستجوی علت خنک نکردن داکت اسپلیت ناشی از کمپرسور را به دست نیروهای متخصص و حرفه ای بسپارید و همچنین در صورتی که مشاهده کردید داکت اسپلیت باد گرم می‌زند بهتر است سریعا آن را خاموش کنید تا کمپرسور با مشکل جدی روبه رو نشود و هزینه سنگینی به بار آورد.

کمپرسور داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· برد داکت اسپلیت

یکی از مهم ترین قطعات داکت اسپلیت برد آن می‌باشد که در صورت بروز هرگونه ایراد در آن می‌تواند یکی از علت خنک نکردن داکت اسپلیت شود.
برد داکت اسپلیت یکی از قطعاتی است که تمام دستورات داکت اسپلیت از آن گرفته می‌شود در صورتی که یکی از قطعات آن نقص داشته باشند نه تنها علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌شود بلکه امکان اینکه داکت اسپلیت کلا از کار بیفتد وجود دارد.

 برد داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· لوله‌های اتصال داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از دو قسمت یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده است که به واسطه لوله‌های مسی به یکدیگر وصل شده اند.
یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت لوله‌های اتصال می‌باشند.
در صورتی که لوله‌های مسی مسدود و یا آسیب دیده باشند اجازه تهویه هوا را نمی‌دهند یکی از علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.
باید بدانید که برای جستجوی علت خنک نکردن داکت اسپلیت باید لوله‌های مسی هم بررسی شوند.

لوله‌های اتصال داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· فیلتر داکت اسپلیت

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت کثیف بودن فیلتر‌ها است.
درون داکت اسپلیت‌ها هم مانند کولر گازی فیلتر وجود دارد و در زمان تهویه هوا آلودگی‌های موجود درون هوا را گرفته و اجازه ورود آلودگی‌ها به محیط را نمی‌دهد.
دلیل اینکه می‌گویم علت خنک نکردن داکت اسپلیت کثیفی فیلترها است این است که زمانی که فیلترها کثیف می‌شوند اجازه نمی‌دهند به خوبی تهویه هوا انجام شود و هوای خنک وارد محیط شود.
قبل از هر کاری برای تعمیر علت خنک نکردن داکت اسپلیت بهتر است که فیلترها  را چک کنید و در جهت تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید.

فیلتر داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· گاز داکت اسپلیت

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت کم بودن و یا به اتمام رسیدن گاز داکت اسپلیت است.
داکت اسپلیت و اسپلیت برای خنک کردن محیط نیاز به گاز دارند و باید سالانه گاز داکت اسپلیت شارژ شود و در صورتی که شارژ نشود داکت اسپلیت باد گرم می‌زند.
شارژ گاز داکت اسپلیت کار هر کسی نیست و یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت شارژ غیر استاندارد گاز داکت اسپلیت می‌باشد پس بهتر است برای شارژ گاز داکت اسپلیت تان از تکنسین‌های حرفه ای زرین سرویس کمک بگیرید.

گاز داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· ترموستات داکت اسپلیت

یکی دیگر از مزایای داکت اسپلیت دارا بودن ترموستات است که در برخی موارد علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشد.
ترموستات جهت تنظیم دمای هوای مورد نظر در داکت اسپلیت تعبیه شده است و در برخی موارد که ترموستات با مشکل مواجه می‌شود نمی‌تواند دمای مورد نظر را تنظیم کند و باعث علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.
در این حالت همه قطعات داکت اسپلیت به درستی کار می‌کنند و این سوال برای شما مطرح می‌شود که چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

ترموستات داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· کندانسور یا یونیت خارجی داکت اسپلیت

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت مناسب نبودن جای کندانسور و یا قرار گرفتن کاور روی آن است.
در بیشتر موارد کندانسور را در مکانی نصب می‌کنید که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد و باعث گرم شدن قطعات درونی کندانسور می‌شود و همین امر باعث علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌شود.
برای پاسخ به سوال چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند هم باید بگویم که علت خنک نکردن داکت اسپلیت در اکثر مواقع این است که شما در فصل سرد زمستان برای محافظت از داکت اسپلیت تان روی آن کاور می‌کشید و پس از مدتی فراموش می‌کنید که آن را بردارید و همین امر علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.

کندانسور یا یونیت خارجی داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· موتور فن و فن داکت اسپلیت

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت خرابی فن یا موتور فن داکت اسپلیت می‌باشد.
فن و موتور فن یکی از مهم ترین قسمت‌های داکت اسپلیت می‌باشد چرا که سرمای تولید شده، به وسیله فن به محیط انتقال می‌یابد.
در صورت سوختن و یا نیم سوز شدن موتور فن، موتور هیچ کاری انجام نخواهد داد و فن هم بی حرکت می‌ماند و هیچ گونه هوایی به محیط انتقال داده نمی‌شود و یکی از علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.

در عکس زیر یک موتور فن و یک فن را مشاهده می‌کنید.

موتور فن و فن داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

· سرویس داکت اسپلیت

یکی از مهم ترین علت خنک نکردن داکت اسپلیت، سرویس نکردن داکت اسپلیت می‌باشد.
داکت اسپلیت‌ها هم مانند سایر لوازم خانگی هر چند وقت یک بار به سرویس نیاز دارند چرا که گرد و خاک گرفته و باعث خراب شدن قطعات داخلی داکت اسپلیت می‌شوند.
سرویس نکردن داکت اسپلیت از علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشد که باید انجام شود جهت یادگیری چگونگی سرویس داکت اسپلیت به مقاله نصب، تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در تهران و البرز مراجعه کنید.

سرویس داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

در این بخش شما را با علت خنک نکردن داکت اسپلیت آشنا کردیم و شما به جواب سوال تان که چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند هم رسیدید در ادامه می‌خواهیم شما را با چگونگی رفع این مشکل آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند؟

در جواب به این سوال شما باید بگویم که دلایل متفاوتی برای پاسخ به این سوال وجود دارد که همان علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشد.
جواب این سوال این است، زمانی که شما متوجه شدید که داکت اسپلیت باد گرم می‌زند باید مرحله به مرحله قطعات آن را بررسی کنید.
در ابتدا بهتر است برای جستوجوی علت خنک نکردن داکت اسپلیت فیلتر‌های داکت اسپلیت بررسی شوند و در صورت کثیف و مسدود بودن شستوشو و یا تعویض شوند.
در مرحله ی بعدی علت خنک نکردن داکت اسپلیت باید لوله‌های مسی بررسی شوند و در صورت خراب بودن تعویض شوند.
در این مرحله علت خنک نکردن داکت اسپلیت به اتمام رسیدن شارژ داکت اسپلیت است که باید سریعا شارژ دوباره انجام شود.
یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت خرابی کمپرسور می‌باشد که یکی از قطعات گران قیمت داکت اسپلیت است که در برخی موارد مشکل کوچکی دارد ولی اگر به آن اهمیت داده نشود کمپرسور می‌سوزد و به همین دلیل است که می‌گویم به محض دیدن هر گونه مشکل در داکت اسپلیت سریعا آن را خاموش کنید.
یکی دیگر از جواب‌های چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند؟ خرابی فن و موتور فن است که هوای خنک را به بیرون انتقال نمی‌دهد و باعث بروز علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌شود.
و دلایل دیگر که در بالا به صورت کامل برای شما توضیح داده شدند.

چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند؟

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

علت باد گرم داکت اسپلیت چیست؟

از مجموع پاسخ به سوال علت باد گرم داکت اسپلیت چیست؟ می‌توان به علت خنک نکردن داکت اسپلیت اشاره کرد.
علت باد گرم داکت اسپلیت چیست؟

·  سوختن موتور فن و فن

·  سوختن و یا خراب شدن کمپرسور

·  کثیف و مسدود بودن فیلتر‌ها

·  مسدود و یا شکسته شدن لوله‌های مسی رابط بین کندانسور و پانل داخلی

·  نامناسب بودن مکان کندانسور

·  فراموش کردن برداشتن کاور از روی کندانسور

·  خرابی ترموستات

·  به اتمام رسیدن و یا کم بودن گاز داکت اسپلیت

·  خراب شدن یکی از قطعات برد

·  سرویس نکردن کندانسور و پانل

و …

در این بخش شما را به پاسخ علت باد گرم داکت اسپلیت چیست؟ رساندیم  در ادامه با ما همراه باشید تا تعمیرات داکت اسپلیت را برای شما توضیح دهیم.

تعمیر داکت اسپلیت و رفع مشکل خنک نکردن داکت اسپلیت

تعمیر داکت اسپلیت وابسته به مشکلی است که برای داکت اسپلیت شما به وجود آمده است در این بخش می‌خواهیم تعمیر علت خنک نکردن داکت اسپلیت را برای شما توضیح دهیم با زرین سرویس همراه باشید.
در اولین مرحله ی تعمیر علت خنک نکردن داکت اسپلیت ناشی از کثیف و مسدود بودن فیلتر‌ها است باید بگویم که ابتدا فیلترها را بررسی می‌کنید و اگر مشاهده کردید که آن‌ها کثیف اند و یا مسدود شده اند آن‌ها را با استفاده از مواد شوینده ی مناسب شستوشو دهید و یا تعویض شان کنید.
در مرحله ی دوم رفع علت خنک نکردن داکت اسپلیت به لوله‌های مسی مراجعه کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنید و در صورت مشاهده ی هر گونه شکستگی و یا خم شدن اگر قابل تعمیر بودند آن‌ها را تعمیر می‌کنید و در غیر اینصورت باید تعویض شوند چرا که باعث نشت گاز شده و همچنین علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشد.
در مرحله ی بعدی رفع علت خنک نکردن داکت اسپلیت باید گاز داکت اسپلیت بررسی شود چرا که در صورت کم بودن و یا به اتمام رسیدن علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود برای انجام این کار باید از نیروهای متخصص و کار بلد کمک بگیرید چرا که شارژ گاز داکت اسپلیت کار هر کسی نیست.
در این مرحله که علت خنک نکردن داکت اسپلیت سوختن فن و موتور می‌باشد باید سیم کشی آن‌ها را بررسی کنید اگر ایراد از سیم کشی باشد باید سیم کشی موتور فن و فن تعویض شوند و در غیر اینصورت باید به طور کلی فن و موتور فن تعویض شوند.
درباره تعمیر کمپرسور باید بگویم که کمپرسور یکی از قطعات بسیار حساس است و در صورت بروز هر گونه مشکل در آن بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید چرا که اگر کمپرسور یک مشکل کوچک داشته باشد با دستکاری شما به صورت کلی از کار می‌افتد و هزینه ی سنگینی به بار می‌آورد.
در این مرحله که علت خنک نکردن داکت اسپلیت ناشی از ترموستات است باید ترموستات تعویض شود ولی قبل از تعویض آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی آن را تنظیم کرده بودید.

 

رفع مشکل خنک نکردن داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

در صورتی که با این توضیحات نتوانستید علت خنک نکردن داکت اسپلیت را پیدا کنید و آن را رفع کنید می‌توانید از زرین سرویس نمایندگی تعمیر داکت اسپلیت در تهران و البرز و همچنین سایر  استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، رشت، گرگان، گیلان، مازندران و … در محل مورد نظرتان کمک بگیرید.
فقط کافی است با یک تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین هم اکنون سفارش تان را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر زرین سرویس بهره مند شوید.

هزینه ی تعمیر داکت اسپلیت

هزینه ی تعمیر داکت اسپلیت شما با توجه به علت خنک نکردن داکت اسپلیت تعیین می‌شود ابتدا باید علت باد گرم داکت اسپلیت را پیدا کنیم و سپس برای تعمیر آماده شویم و هزینه را تعیین کنیم.

تعمیر داکت اسپلیت

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

برای مثال علت خنک نکردن داکت اسپلیت متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت روی آن گذاشت و هزینه ی تعمیر کمپرسور با تعویض لوله ی مسی یکی نیست و کاملا متفاوت است.
در صورتی که به پاسخ سوالات متداول خود نرسیده اید می‌توانید با ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از اپراتور‌های زرین سرویس بگیرید.