پکیج‌ها نوعی سیستم گرمایشی اند که کار یک موتور خانه را انجام می‌دهند. در برخی موارد مشکلاتی برای پکیج‌ها به وجود می‌آید از جمله این مشکلات خاموش و روشن شدن پکیج است که باید علت خاموش و روشن شدن مدام پکیج شناسایی شود و سپس تعمیر شود. از مجموع علت‌های خاموش شدن پکیج کم بودن فشار آب و خرابی قطعات می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید به طور کلی با علت خاموش و روشن شدن مدام پکیج آشنا شوید با ما همراه باشید.

اگر علت خاموش و روشن شدن مدوام پکیج تان را نمی‌دانید و می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید و توانایی آن را ندارید از زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، سرویس و تعمیر پکیج در تهران و البرز و همچنین سایر استان‌های دیگر از جمله گیلان، رشت، اصفهان، شیراز، مازندران، گرگان و … کمک بگیرید و اگر مایل هستید دلیل خاموش شدن پکیج تان را خودتان شناسایی کنید در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل خاموش شدن پکیج

دلایل خاموش شدن پکیج به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی از علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج فشار آب است و دیگری خرابی قطعات پکیج که در ادامه برای شما توضیح داده می‌شوند.

دلیل خاموش شدن پکیج

علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

در این قسمت می‌خواهیم خاموش شدن پکیج را به دلیل نوسانات فشار آب برای شما توضیح دهیم.

· گرفتگی لوله‌ها:

در صورتی که لوله‌ها رسوب گرفته باشند و یا به هر وسیله ای مسدود شده باشند اجازه عبور آب در پکیج را نمی‌دهد و همین امر باعث خاموش شدن پکیج می‌شود.

· خرابی پمپ:

یکی دیگر از علت خاموش و روشن شدن مدام پکیج خرابی پمپ می‌باشد چرا که زمانی که پمپ به درستی کار نمی‌کند آب در رادیاتور به درستی جریان پیدا نمی‌کند و پکیج هم در صورتی که آب در آن جریان نداشته باشد خاموش می‌شود.

· وجود هوا درون تاسیسات پکیج:

از دیگر علت‌های خاموش شدن پکیج وجود هوا درون قسمت تاسیسات پکیج است و هوا به جای آب وارد رادیاتور می‌شود و زمانی که آب درون رادیاتور جریان نداشته باشد پکیج به سرعت خاموش می‌شود.

در بخش بعدی می‌خواهیم سایر علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج را که به قطعات دستگاه مربوط است برای شما توضیح دهیم.

· معیوب بودن الکترود یون:

در ابتدا باید شما بدانی که الکترود یون چیست؟ الکترود یون یکی از قطعات مهم درون پکیج است و وظیفه ی آن تشخیص تشکیل شدن شعله ی پکیج است و در صورتی که متوجه شود شعله تشکیل نشده است اجازه روشن شدن پکیج را نخواهد داد.

· مسدود شدن راه خروج دود:

یکی از مشکلاتی که علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج هست، مسدود شدن راه خروج دود است.
در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که دستگاه تان به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود و مشکل این جاست که دود راه خروجی ندارد و به پکیج باز می‌گردد و باعث خاموش شدن پکیج می‌شود و پس از مدتی دوباره روشن می‌شود.

· تنظیم نبودن میزان گاز ورودی پکیج:

در برخی موارد این مشکل برای شما به وجود می‌آید که پکیج به صورت ناگهانی خاموش می‌شود.
خیلی کم پیش می‌آید که تنظیم نبودن میزان گاز ورودی پکیج باعث خاموش و روشن شدن مداوم پکیج شود ولی در صورتی که این مشکل برای شما به وجود آمد می‌توانید شیر گاز ورودی را تعویض کنید.

· بروز مشکل در برد پکیج:

درباره این مشکل خاموش شدن پکیج باید بگویم که ممکن است سنسور‌های پکیج با مشکل روبه رو شده باشند و یا اینکه خراب شده اند.
این احتمال هم وجود دارد که برد با مشکل روبه رو شده باشد و باعث بروز اختلال درون سنسورهای نصب شده روی برد شود.

در صورتی که سیستم پکیج شما با مشکل جدی روبه رو شده است می‌توانید از زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس سیستم‌های گرمایشی در استان‌های رشت، گرگان، تهران، مازندران، البرز، گیلان، اصفهان، شیراز و … کمک بگیرید.

برطرف کردن علت خاموش شدن پکیج

در این قسمت می‌خواهیم چگونگی برطرف کردن ” علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج ” را برای شما توضیح دهیم با زرین سرویس همراه باشید.

علت خاموش شدن پکیج

علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

· زمانی که هوا درون قسمت تاسیسات پکیج شما وجود دارد می‌توانید این مشکل را با هوا گیری برطرف کنید و از خاموش شدن پکیج جلوگیری کنید.

· وقتی که لوله‌های پکیج مسدود شده اند می‌توانید صافی‌های که در قسمت زیرین پکیج قرار گرفته اند را باز کرده و آن‌ها را تمیز کنید تا راه آب به رادیاتور باز شود.

· زمانی که پمپ مشکل دارد می‌توانید به راحتی این موضوع را از خاموش و روشن شدن مداوم پکیج تشخیص دهید برای برطرف کردن آن می‌توانید پیچ روی پمپ را باز کرده و مشاهده کنید که پمپ خراب است یا خیر اگر پمپ مشکل داشته باشد باید آن را تعویض و یا تعمیر کنید.
تیم زرین سرویس قادر به تعمیر و تعویض همه ی قطعات پکیج‌ها در انواع برند‌های مختلف می‌باشد.

· وقتی که حدس می‌زنید دود کش پکیج مسدود شده است و دلیل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج را هم همین موضوع می‌دانید بهترین کار بررسی دودکش است و در صورت مسدود بودن آن را باز کرده و تمیز کنید تا مشکل خاموش شدن پکیج برطرف شود.

·  برای برطرف کردن مشکل الکترود یون باید میله ی یون را تعویض کنید و اگر قابل تعمیر است هم آن را تعمیر کنید و در هزینه صرفه جویی کنید.

· در صورت خراب بودن برد اصلی پکیج اگر علم کافی در این مورد ندارید آن را دستکاری نکنید چرا که تنظیمات آن را به هم می‌ریزید و دیگر قابل تعمیر نیست و بهترین کار این است که از متخصصین تعمیر پکیج کمک بگیرید.

اگر مشکل پکیج شما با این توضیحات برطرف نشد می‌توانید از تیم حرفه ای زرین سرویس که در حوزه ی نصب، تعمیر و سرویس سیستم‌های گرمایشی، نصب، تعمیر و سرویس پکیج در تهران و البرز و همچنین تعمیرات لوازم خانگی در انواع برندها و مدل‌های مختلف در استان‌های شیراز، گیلان، تهران، اصفهان، مازندران، البرز و … کمک بگیرید.
شما دوستان عزیز می‌توانید سفارش تان را از طریق اینترنت و همچنین  به صورت تلفنی ثبت کنید تا تکنسین‌های حرفه ای زرین سرویس در کمترین زمان ممکن خود را به محل مورد نظر شما برسانند و مشکل تان را برطرف کنند.