کولرهای آبی یکی از وسایل پر کاربرد در فصل تابستان در مناطق گرم و خشک اند. در اکثر مواقع کولر آبی شما بوی بدی ایجاد می‌کند که باید علت بوی بد کولر آبی را پیدا کنید و با استفاده از مقاله نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی آن را برطرف کنید. زرین سرویس در ادامه می‌خواهد شما را به صورت کلی با علت بوی بد کولر آبی آشنا کند با ما همراه باشید.

زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی در تهران و البرز و سایر استان‌های شیراز، اصفهان، رشت، گیلان، گرگان، مازندران، مشهد و … می‌باشد و شما می‌توانید در هر منطقه از این استان‌ها قرار دارید به راحتی از خدمات زرین سرویس بهره مند شوید.

علت بوی بد کولر آبی چیست؟

برای تولید بوی بد کولر آبی علت‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش می‌خواهیم شما را به صورت کلی با آن‌ها آشنا کنیم با ما همراه باشید.
از مجموع علت بوی بد کولر آبی می‌تواند خراب بودن پوشال‌ها، مکان قرار گیری نامناسب کولر آبی، آلوده بودن آب ورودی به کولر، نا مناسب بودن روغنی که موتور و سایر قطعات کولر آبی را با آن روغن کاری می‌کنند و راکد شدن آب درون سینی کولر آبی و … می‌باشد.

علت بوی بد کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی

1. خرابی پوشال‌ها

یکی از علت بوی بد کولر آبی کثیف و خراب بودن پوشال‌ها است.
پوشال‌ها به دلیل رطوبت زیادی که دارند و همچنین در محیط تاریک قرار گرفته اند محیط خوبی برای رشد میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌باشند.
پس از مدتی استفاده از پوشال‌ها باید آن‌ها را تعویض کنید چرا که اگر پوشال‌ها دیر تعویض شوند باعث بروز بوی بد به محیط داخلی منزل و یا محل کار شما می‌شود.
پوشال‌ها علاوه بر بوی بدی که تولید می‌کنند در اکثر مواقع علت اصلی خنک نکردن کولر آبی می‌باشند و همچنین باید بدانید که باکتری‌ها و قارچ‌ها را به محیط درونی منزل شما وارد می‌کنند و باعث بروز بیماری‌های تنفسی و آلرژی می‌شود.

خرابی پوشال‌ها

علت بوی بد کولر آبی

2. استفاده از گنداب و یا منبع آب نامناسب برای کولر آبی

بیشتر افراد برای تامین آب مورد نیاز کولر آبی خود از منبع استفاده می‌کنند که در صورت آلوده بودن آب منبع همین امر علت بوی بد کولر آبی خواهد شد.
اگر شما از منبع برای تامین آب کولر آبی تان استفاده می‌کنید باید بدانید که همیشه باید آب درون آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که آب لجن نداشته باشد، موجودی درون آن نیفتاده باشد و همیشه آب باید جریان داشته باشد و راکد نباشد چرا که آب بو گرفته و زمانی که آن را به داخل کولر می‌ریزید بوی بد را به محیط انتقال می‌دهد و یکی از علت بوی بد کولر آبی می‌شود.
البته باید بدانید که کسانی که شیلنگ آب کولر را به شیر آب شرب وصل کرده اند با این مشکل روبه رو نخواهند شد.

گنداب و یا منبع آب نامناسب برای کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی

3. نا مناسب بودن روغنی که موتور و سایر قطعات کولر آبی را با آن روغن کاری می‌کنند

از دیگر علت بوی بد کولر آبی نامناسب بودن روغنی است که با آن روغن کاری موتور کولر انجام می‌شود.
در صورت استفاده از روغن نامناسب بوی‌های بدی به مشام می‌رسد که یکی از آن‌ها حاصل از برخورد روغن با رطوبت است که بوی بدی تولید می‌کند و به محیط منزل شما انتقال می‌دهد.
و یکی دیگر از علت بوی بد کولر آبی در اثر گرم شدن موتور کولر است، زمانی که موتور گرم می‌شود روغن نامناسب می‌سوزد و در این شرایط هم بوی بدی از خود به جای خواهد گذاشت.

روغن کاری نامناسب موتور کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی

4. مکان قرار گیری نامناسب کولر آبی

مکان قرار گیری کولر آبی یکی از موارد مهم در علت بوی بد کولر آبی است که باید به آن توجه شود.
کولر آبی هوای تازه ی خود را از محیط بیرون می‌گیرد و در صورتی که محیط بیرونی شما آلوده باشد و بوی بد داشته باشد باید بدانید که بوی بد را وارد محیط داخلی خواهد کرد.
در صورتی که می‌خواهید کولرتان را نصب کنید و یا می‌خواهید مکان آن را جا به جا کنید باید به محیط اطراف آن توجه کنید که در نزدیکی هوا کش توالت نباشد و یا اینکه در کنار آشغالی قرار نگیرد و همچنین مکان‌های که می‌دانید بوی بد تولید می‌کنند.

5.سوختن موتور و پمپ

یکی دیگر از علت بوی بد کولر آبی سوختن موتور و پمپ کولر است.
در اکثر مواقع که در جستجوی علت بوی بد کولر آبی هستید متوجه بوی سوختگی می‌شوید که در این حالت باید کولر را به سرعت خاموش کنید.
موتور و پمپ کولر آبی در اثر اتصالی و یا سفت بودن تسمه و سایر دلایل دیگر که علت کار نکردن موتور کولر آبی می‌باشند می‌سوزد و یا نیم سوز می‌شود که در این شرایط باید از یک متخصص برای تعمیر موتور کولر آبی کمک بگیرید.
در عکس زیر دو نمونه از موتور کولر آبی را مشاهده خواهید کرد.

سوختن موتور و پمپ کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی

6. راکد شدن آب درون سینی کولر آبی

از علت بوی بد کولر آبی راکد شدن آب درون سینی کولر آبی است.
راکد شدن آب درون سینی کولر آبی باعث می‌شود که آب جریان نداشته باشد و پس از مدتی بوی بدی را از خود ساطع کند.
وقتی که آب درون کولر آبی راکد می‌شود باید بدانید که مشکل ایجاد شده از پمپ کولر آبی است و باید آن را تعمیر کنید.

6.راکد شدن آب درون سینی کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی

در این بخش مجموع علت بوی بد کولر آبی را برای شما توضیح دادیم جهت آشنایی با نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی با زرین سرویس همراه باشید.
زرین سرویس یک شرکت معتبر در حوزه نصب، تعمیر و سرویس کولرهای آبی است که علاوه بر کولر‌های آبی نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی را در استان‌های مختلف دارد در صورتی که توانایی جستجوی علت بوی بد کولر آبی را ندارید از زرین سرویس کمک بگیرید.

نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی

تا کنون شما را با علت بوی بد کولر آبی آشنا کردیم جهت یادگیری نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی با ما همراه باشید.
اولین مرحله ای که باید برای جلوگیری از به وجود آمدن علت بوی بد کولر آبی انجام شود پیدا کردن مکان مناسب برای نصب کولر می‌باشد و یا اینکه اگر کولر آبی تان را در کنار هواکش توالت وصل کردید بهتر است که فن را در قسمت دیگری نصب کنید و یا هواکش را بالا تر ببرید و یا اینکه از یک فن جهت تهویه هوا استفاده کنید.
در مرحله ی بعدی نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی باید پوشال‌های کولر را تعویض کنید، برای انجام این کار باید دریچه‌های کولر را جدا کرده و گیره‌های پوشال‌ها را باز کنید پوشال‌های کهنه را خارج کرده و پوشال‌های جدید را جایگزین آن‌ها کنید.
در این مرحله از نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی که آب استفاده شده برای کولر از آب منبع است باید آب را بررسی کنید که لجن نگرفته باشد، موجودی در آن نمرده باشد و … .
یکی دیگر از علت بوی بد کولر آبی استفاده از روغن نا مناسب است که برای نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی باید بگویم که باید موتور را باز کرده و روغن‌های سوخته ی موجود درون آن را با استفاده از دستمال پاک کنید و سپس با استفاده از روغن استاندارد آن را روغن کاری کنید.
یکی دیگر از علت بوی بد کولر آبی سوختن موتور و پمپ می‌باشد که باید تعمیر یا تعویض شوند.
نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی که ناشی از سوختن یا نیم سوز شدن موتور می‌باشد را بهتر است به یک متخصص بسپارید باید بدانید که تعمیر موتور و پمپ کار هر کسی نیست جهت برطرف کردن این مشکل می‌توانید از زرین سرویس کمک بگیرید.
راکد شدن آب درون سینی که یکی دیگر از علت بوی بد کولر آبی است هم زمانی رخ می‌دهد که ایراد از پمپ کولر باشد نحوه برطرف کردن بوی بد کولر آبی ناشی از خرابی موتور هم تعمیر یا تعویض موتور است و پس از درست کردن آن باید سینی را تمیز شستشو دهید تا بوی بد آن هم برطرف شود.
در صورتی که نمی‌توانید علت بوی بد کولر آبی تان را برطرف کنید از زرین سرویس شرکت تخصصی نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی کمک بگیرید.
شما دوستان عزیز می‌توانید با استفاده از ثبت سفارش آنلاین و یا تماس تلفنی در کمترین زمان ممکن در محیط دلخواه تان از خدمات بی نظیر زرین سرویس بهره ببرید.

هزینه برطرف کردن بوی بد کولر آبی

هزینه برطرف کردن علت بوی بد کولر آبی وابسته به مشکلی است که برای کولر آبی به وجود آمده است و با توجه به آن‌ها هزینه تعمیر کولر آبی تعیین می‌شود.
برای مثال زمانی که علت بوی بد کولر آبی شما سوختگی است با زمانی که علت بوی بد کولر آبی پوشال‌های آن است کاملا متفاوت است و یا اینکه زمانی که علت بوی بد کولر آبی مکان نامناسب آن است که اصلا هزینه ای ندارد.
پس برای تعیین هزینه ابتدا باید کولر آبی توسط تکنسین‌های ما بررسی شوند و سپس هزینه تعیین شود.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با زرین سرویس تماس بگیرید.