برخورد هوای داخلی یخچال با هوای مرطوب یا گرم بیرون، علت برفک زدن یخچال شما می‌باشد. برفک زدن یخچال فریزر دلایل مختلفی دارد که در ادامه زرین سرویس به طور کلی شما را با همه علت برفک زدن یخچال آشنا خواهد کرد. همچنین زرین سرویس شما را با انواع راه حل رفع برفک یخچال آشنا خواهد کرد در ادامه با ما همراه باشید.

علت برفک زدن یخچال چیست؟

علت اصلی برفک زدن یخچال ورود هوای مرطوب و گرم به داخل یخچال است.
هوای داخلی یخچال هوای سردی است ولی مرطوب نیست و باید به صورت مداوم این هوا درون یخچال گردش داشته باشد.
زمانی که درب یخچال باز می‌شود و هوای مرطوب و گرم بیرونی وارد یخچال می‌شود باعث می‌شود که آن رطوبت و گرما به یخ تبدیل شود و همین امر اصلی ترین علت برفک زدن یخچال می‌باشد.

انواع علت برفک زدن یخچال:

· نصب یخچال در مکان نا مناسب

یکی از علت برفک زدن یخچال نصب یخچال در مکان نامناسب است منظور از مکان نامناسب محیطی است که رطوبت زیادی دارد.
مکان‌های رطوبت دار از جمله کنار سماور و اجاق گاز که روی آن غذا درست می‌کنید همچنین در برخی از آشپزخانه‌ها که حمام درون آن‌ها قرار دارد با هر بار حمام رفتن رطوبت زیادی محیط آشپزخانه را فراگرفته و با هر بار باز و بسته کردن یخچال باعث برفک زدن یخچال خواهد شد.
پس برای جلوگیری از علت برفک زدن یخچال بهتر است که آن را در مکان مناسب نصب کنید.

· خراب شدن لاستیک درب یخچال

از دیگر علت برفک زدن یخچال خرابی لاستیک درب یخچال می‌باشد که باید تعمیر یا تعویض شود.
در اکثر مواقع این امکان وجود دارد که علت برفک زدن یخچال پوسیدگی و پارگی لاستیک درب یخچال باشد.
وقتی که لاستیک درب یخچال پاره و پوسیده شده باشد زمانی که یخچال بسته است هم هوای بیرون به داخل آن نفوذ پیدا می‌کند و ترکیب هوای گرم و مرطوب بیرون با هوای داخلی سرد یخچال باعث بروز برفک درون یخچال شما خواهد شد.

•خراب شدن لاستیک درب یخچال

علت برفک زدن یخچال

· خرابی ترموستات

در صورتی که علت برفک زدن یخچال شما نامناسب بودن محیط و خراب شدن لاستیک درب یخچال نبود باید بدانید که علت برفک زدن یخچال شما خرابی ترموستات است.
در صورت خرابی ترموستات باید تعمیر و یا تعویض شود.
تعمیر و تعویض ترموستات کار هر کسی نیست و باید برای تعمیر و تعویض آن از نیروهای متخصص و کار بلد کمک بگیرید چرا که ترموستات یک قطعه ی حساس است.

خرابی ترموستات یخچال

علت برفک زدن یخچال

شما دوستان و همشهریان عزیز می‌توانید جهت تعمیرات یخچال خود از زرین سرویس کمک بگیرید.
زرین سرویس نمایندگی تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی در محل را در استان‌های تهران، شیراز، البرز، اصفهان، رشت، گرگان و … دارد.

راه حل رفع برفک یخچال

راه حل‌های مختلفی برای رفع برفک وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید به راحتی آن را برطرف کنید.

انواع راه حل رفع برفک یخچال:

قبل از شروع هر کدام از روش‌های زیر برای رفع برفک یخچال باید یخچال را از برق خارج کنید تا یخچال آسیب نبیند و شما دچار برق گرفتگی نشوید سپس به کار خود ادامه دهید.

1. خارج کردن یخ:

یکی از سریع ترین راه حل رفع برفک یخچال خارج کردن یخ از یخچال است.
بهتر است برای جدا کردن یخ از بدنه یخ‌ها را به وسیله ی قاشق چوبی یا پلاستیکی کنده و آن‌ها را از یخچال خارج کنیم.

2. آب شدن یخ‌ها:

یکی دیگر از راه حل رفع برفک یخچال این است که یخچال را از برق بکشید و در آن را باز بگذارید و اجازه دهید تا یخ‌ها به آرامی‌آب شوند و شما هم با استفاده از اسفنج آب حاصل از آب شدن یخ‌ها را جمع کنید و همین گونه ادامه دهید تا برفک‌ها به صورت کامل از بین بروند.

3. استفاده از فن:

از دیگر راه حل رفع برفک یخچال استفاده از فن است با استفاده از فن می‌توانید به راحتی برفک یخچال را آب کنید.
درب یخچال را باز بگذارید و یک فن در مقابل آن قرار دهید وقتی که جریان هوا در یخچال به وجود بیاید به آرامی‌یخ‌ها آب می‌شوند و شما باید با استفاده از دستمال و یا اسفنج آب حاصل از آب شدن یخ‌ها را جمع کنید.
همین کار را ادامه می‌دهید تا یخچال شما به راحتی خالی از یخ شود.

4. استفاده از پارچه آغشته به الکل و آب داغ:

استفاده از پارچه آغشته به الکل و آب داغ یکی دیگر از راه حل رفع برفک یخچال می‌باشد.
ابتدا پارچه را درون آب جوش قرار داده و پس از خارج کردن به آن الکل می‌پاشیم و آن را روی یخ‌های موجود درون یخچال قرار می‌دهیم تا یخ‌ها آب شوند.
برای استفاده از این راه حل رفع برفک یخچال بهتر است ابتدا یخ‌های کوچک را از بین ببریم و سپس یخ‌های برگت تر را.
زمانی که پارچه نتوانست مثل قبل یخ‌ها را آب کند باید دوباره آن را به آب جوش و الکل آغشته کنیم.

5. از بین بردن برفک به وسیله ی سشوار:

یکی دیگر از روش‌های سریع راه حل رفع برفک یخچال به وسیله ی سشوار است.
درب یخچال را باز گذاشته و سشوار را به یخ‌های موجود آن گرفته تا آب شوند بهتر است که یک حوله یا اسفنج زیر آن قرار دهید و تا آب را بگیرد.
برای استفاده از سشوار بهتر است که آن را به قفسه‌های یخچال نزدیک نکنید چرا که باعث آسیب رسیدن به یخچال خواهد شد.

6. استفاده از تجهیزات خشک و مرطوب:

یکی از بهترین راه حل رفع برفک یخچال استفاده از تجهیزات خشک و مرطوب است.
منظور از تجهیزات خشک و مرطوب خشک کن فریزر است با استفاده از آن ابتدا روی همه ی یخ‌ها حرکت کرده و پس از آب شدن یک لایه از آن آب‌ها را خشک کرده و سپس همین کار‌ها را تا زمان به اتمام رسیدن برفک‌ها ادامه می‌دهیم.
پس از به اتمام رسیدن برفک‌ها باید یخچال را با استفاده از نوشابه گازدار یا مواد شوینده مناسب تمیز کنید و درب آن را ببندید و یخچال را به برق وصل کنید و پس از مدت کوتاهی که یخچال خنک شد مواد غذایی تان را درون آن قرار دهید.

7. استفاده از ظرف آب جوش:

برای این راه حل رفع برفک یخچال باید یک ظرف را پر از آب جوش کرده و درون یخچال قرار دهید و درب آن را ببندید.
در ادامه باید بدانید که باید ظرف آب را هر ده دقیقه یک بار تعویض کنید و پس از شل شدن یخ‌ها با استفاده از قاشق چوبی یا پلاستیکی آن‌ها را از قفسه‌ها ی یخچال جدا کنید.
برای این راه حل رفع برفک یخچال باید مواظب باشید که ظرف آب جوش به قفسه‌ها آسیب وارد نکند و بهترین راه حل این است که از یک ظرف یا پارچه ی عایق زیر ظرف استفاده کنیم تا گرمای حاصل از آن ظرف به قفسه‌ها آسیب نرساند.

8. استفاده از فلز داغ:

یکی از سریع ترین راه حل رفع برفک یخچال استفاده از فلز داغ است که بسیار پر خطر می‌باشد.
در این روش یک قطعه فلز را روی شعله مستقیم قرار داده تا داغ شود و سپس آن را روی برفک‌های موجود در یخچال قرار می‌دهیم تا یخ‌ها ذوب شوند و تا زمانی که یخ‌ها به طور کلی از بین بروند می‌توانید این راه حل رفع برفک یخچال را ادامه دهید.
البته درباره خطرات این راه حل رفع برفک یخچال باید بگویم که امکان سوختن فردی که این کار را انجام می‌دهد وجود دارد همچنین امکان اینکه فلز داغ به قفسه‌های یخچال شما آسیب برساند.

در این قسمت شما را با انواع راه حل رفع برفک یخچال آشنا کردیم در صورتی که توانایی از بین بردن برفک‌های فریزر خود را ندارید از زرین سرویس کمک بگیرید.

راه حل رفع برفک یخچال‌های مختلف

تمام توضیحاتی که در بالا برای علت برفک زدن یخچال و همچنین راه حل رفع برفک یخچال گفتیم شامل تمام برندهای یخچال از جمله سامسونگ، هیمالیا، ال جی، اسنوا، دوو، امرسان،‌هایسنس و … می‌باشد.

راه حل رفع برفک یخچال‌های مختلف

علت برفک زدن یخچال

زرین سرویس مرکز تخصصی تعمیرات یخچال در استان‌های البرز، رشت، گرگان، مازندران، گیلان، شیراز، اصفهان، تهران و … می‌باشد و شما می‌توانید در هر منطقه از این استان‌ها هستید از زرین سرویس جهت تعمیر یخچال تان  کمک بگیرید.
علت برفک زدن یخچال در برند‌های مختلف این است که ابتدا باید مکان مناسبی برای نصب یخچال انتخاب کنیم و در مرحله ی بعد جستجوی علت برفک زدن یخچال بهتر است که لاستیک درب را بررسی کنید و اگر مشکل از این دو نبود باید ترموستات تعمیر و یا تعوبض شود.
در صورتی که یخچال شما برفک گرفت می‌خواستید آن‌ها را برطرف کنید بهتر است از راه حل رفع برفک یخچال که در بالا برای شما توضیح دادیم کمک بگیرید.