اگر در منزل خود از پکیج استفاده می‌کنید و نمی‌خواهید که پکیج با مشکل روبه رو شود باید هر چند وقت یک بار سرویس پکیج را انجام دهید. سرویس پکیج دیواری شامل هواگیری، رسوب گیری، بررسی لوله‌ها و دودکش‌ها و … می‌باشد. در این مقاله زرین سرویس قصد دارد آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری را برای شما توضیح دهد، با ما همراه باشید.

چگونه پکیج را سرویس کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه پکیج را سرویس کنید، با زرین سرویس همراه باشید.
در ابتدا قبل از انجام هر کاری باید برق پکیج را قطع کنید و سپس گاز را و همچنین باید آب داخل پکیج را تخلیه کنید.
در مرحله بعد باید قطعات پکیج را بررسی کنید و پس از بررسی هر کدام آن‌ها مشکل داشتند برطرف کنید.
در ادامه آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه سرویس کردن پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

چه زمانی باید سرویس پکیج انجام شود؟

حتما برای شما این سوال پیش آمده که چه زمانی باید سرویس پکیج انجام شود؟ در جواب به این سوال باید بگویم که حداقل هر شش ماه یک بار باید این کار را انجام دهید.
در ادامه باید بگویم که بهترین زمان سرویس پکیج دیواری قبل از شروع فصول سرد سال می‌باشد چرا که در این فصل‌ها پکیج را برای بیشتر کار کردن باید آماده کنید و اگر سرویس نشود ممکن است با مشکل جدی رو به رو شود و نیاز به تعمیر پکیج دیواری داشته باشد.

سرویس پکیج

آموزش صفر تا صد سرویس انواع پکیج دیواری

سرویس پکیج، پیشگیری قبل از درمان

سرویس پکیج یکی از راه حل‌های جلوگیری از خرابی قطعات پکیج دیواری می‌باشد که شما با انجام این کار می‌توانید از خراب شدن قطعات جلوگیری کنید.
منظور ما درباره اینکه می‌گویم پیشگیری بهتر از درمان است این است که قبل از اینکه پکیج خراب شود و یا با ارور پکیج مواجه شوید بهتر است سرویس پکیج را انجام دهید تا اینکه بخواهید آن را تعمیر کنید.
چرا سرویس پکیج بهتر از تعمیر است؟ به این دلیل که اگر قطعات پکیج خراب شوند باید تعویض شوند و بسیار گران تر از سرویس پکیج می‌شود.

سرویس پکیج، پیشگیری قبل از درمان

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

انواع روش‌های سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دو روش مختلف دارد که سرویس دوره ای و سرویس کامل می‌باشد.

  • سرویس کامل

سرویس کامل پکیج به روشی گفته می‌شود که تمامی‌قطعات دستگاه را به صورت کامل و یکی یکی بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل درون آن، مشکل را قبل از اینکه به تعمیر نیاز داشته باشد برطرف می‌کنیم.

  • سرویس دوره ای

سرویس دوره ای پکیج به نوعی از سرویس پکیج گفته می‌شود که دو بار در سال انجام می‌شود.
یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار هم پس از به اتمام رسیدن آن، در این نوع سرویس قطعات به صورت جزئی بررسی شده و عیب‌های آن‌ها را برطرف می‌کنید.

روش‌های سرویس پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

سرویس انواع پکیج دیواری

در این بخش می‌خواهیم شما را انواع پکیج‌هایی که می‌توانید سرویس آن‌ها را خودتان انجام دهید آشنا کنیم.
انواع پکیج شامل پکیج‌های دیواری بوتان، آلزان، ایران رادیاتور، ایساتیس، وایلانت، لورچ، آریستون، بوش و … می‌باشد.
سرویس انواع پکیج دیواری شامل هواگیری پکیج، رسوب زدایی، تنظیم دما، بررسی دود کش، تنظیم شیر گاز، کنترل فشار آب و … می‌باشد که در همین مقاله با چگونگی انجام این کارها آشنا خواهید شد.

خدمات سرویس پکیج دیواری زرین سرویس

زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس پکیج دیواری می‌باشد که تمامی‌خدمات مربوط به سرویس پکیج دیواری را در انواع برندهای مختلف انجام می‌دهد.
یکی دیگر از مزایای زرین سرویس که باعث خاص شدن خدمات زرین سرویس می‌شود نصب، تعمیر و سرویس پکیج در محل مورد نظر شما می‌باشد.

خدمات سرویس پکیج دیواری زرین سرویس

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

شما می‌توانید با ثبت سفارش و ذکر آدرس مورد نظر از خدمات زرین سرویس با بهترین قیمت ممکن بهره مند شوید.

فواید سرویس پکیج دیواری

از فواید سرویس پکیج دیواری می‌توان همین موضوع پیشگیری بهتر از درمان است باشد چرا که قبل از اینکه قطعات دستگاه خراب شوند به آن‌ها رسیدگی شده و قبل از اینکه به تعمیر نیاز داشته باشند سرویس می‌شوند.
از دیگر مزایای سرویس کردن پکیج افزایش راندمان کاری پکیج دیواری است و هم اینکه هزینه سرویس از تعمیر مناسب تر است.
سرویس کردن پکیج باعث طولانی تر شدن عمر پکیج دیواری خواهد شد.
با سرویس پکیج دیواری می‌توانید از اکثر عیب‌های آن از جمله سرد شدن ناگهانی آب پکیج، خاموش و روشن شدن و … جلوگیری کنید که در صورت سرویس نکردن آن باید عیب یابی پکیج دیواری و سپس تعمیر پکیج انجام شود.

فواید سرویس پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

نکات مهم قبل از سرویس پکیج دیواری

به صورت کلی هر وقت که بخواهید سرویس پکیج دیواری را انجام دهید قبل از انجام این کار باید به چند نکته مهم و ضروری توجه کنید و بعد از رعایت آن‌ها سپس سرویس کردن پکیج را شروع کنید.

1. اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که برق پکیج را قطع کنید چرا که در حین سرویس کردن پکیج خطر برق گرفتگی وجود دارد.

2. در مرحله بعد باید گاز پکیج را قطع کرده که در هنگام سرویس کردن پکیج با باز کردن قطعات گاز به بیرون نشت نکند.

3. و نکته ایی دیگر که باید به آن توجه شود این است که باید آب درون پکیج را خالی کنید این کار را می‌توانید به وسیله شیر آب خروجی ظرفشویی و یا حمام و … انجام دهید.

خالی کردن آب داخل پکیج

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

پس از انجام این کارها می‌توانید به صورت مرحله به مرحله سرویس پکیج دیواری را انجام دهید و اما اگر سرویس‌های پکیج خود را به مراکز نصب، سرویس و تعمیر پکیج دیواری بسپارید سرویسکاران حرفه ای خودشان تمام نکات را رعایت خواهند کرد.

مراحل سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دیواری یکی از امور مهم برای حفظ سلامتی پکیج شما می‌باشد و هیچ فرقی نمی‌کند که پکیج شما چه برندی و از چه کشوری باشد.
به صورت خلاصه بگویم که همه پکیج‌ها هر چند وقت یک بار نیاز به سرویس دارند.
پس از رعایت نکات قبل از سرویس ، که قطع گاز و برق و آب می‌باشند حال می‌توانید به سرویس پکیج دیواری بپردازید.

  1. در مرحله اول باید پوسته پکیج را باز کنید و به مخزن آب و لوله‌هایی که آب از آن‌ها عبور می‌کند توجه کنید و ببینید که نیاز به رسوب زدایی دارد یا خیر؟
باز کردن پوسته پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

در بیشتر مواقع نیاز به رسوب زدایی است که در این حالت باید آن قسمتی که آب برای گرم شدن از آنجا عبور می‌کند را از پکیج خارج کنید و آب اسید را از ورودی آب ریخته و اجازه دهید چند دقیقه داخل آن بماند و از خروجی آن را خارج کنید در این جا شاهد خارج شدن رسوب‌ها خواهید بود و پس از انجام این کار آن را با آب و مواد شوینده حسابی شستشو دهید.

2. در این مرحله از سرویس انواع پکیج می‌توانید برد پکیج را بررسی کنید که خاک روی قطعات را نگرفته باشد که باعث بروز اختلال در عملکرد پکیج شود.
برای برطرف کردن گرد و خاک روی قطعات می‌توانید از سشوار استفاده کنید و اما مراقب باشید که به قطعات آن آسیب وارد نشود چرا که برد از حساس ترین قطعات می‌باشد.

3. در مرحله بعدی سرویس پکیج دیواری دودکش را بررسی کنید و توجه کنید که شئ یا چیزی راه آن را مسدود نکرده باشد چرا که باعث بازگشت دی اکسید کربن به محیط شده و باعث مرگ می‌شود.
برای بررسی دود کش می‌توانید به پشت بام رفته و یک سنگ کوچک به داخل آن بیندازید اگر صدای برخورد سنگ به پکیج را شنیدید متوجه می‌شوید که سالم است و اگر صدایی نیامد باید بدانید که پرنده یا چیزی درون آن گیر کرده است.

4.تمیز کردن مشعل هم یکی از مراحل سرویس پکیج دیواری است.

تمیز کردن مشعل پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

برای تمیز کردن مشعل معمولا می‌توانید از یک دمنده استفاده کنید تا اگر خاک یا آشغال سوراخ‌های آن را مسدود کرده است را جمع کند با استفاده از یک جارو برقی هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

5. پمپ پکیج هم یکی دیگر از قطعاتی است که در هنگام سرویس باید بررسی شود.

سرویس کردن پمپ پکیج

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

برای سرویس پمپ، پمپ را به کمک آچار آلن باز کرده و پره‌های روتور آن را تمیز کنید.
پس از تمیز کردن برای روان کار کردن آن می‌توانید مقدار کمی‌مایع ظرفشویی درون آن بریزید سپس آن را ببندید و در جای خود قرار دهید.

6. در مرحله بعدی سرویس پکیج دیواری می‌توانید جرقه زن را تمیز کنید.
برای تمیز کردن جرقه زن نیاز به یک سمباده دارید، سمباده را چند بار روی الکترود و جرقه زن بکشید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

تمییز کردن جرقه زن پکیج

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

7. پس از اینکه سایر قطعات را بررسی کردید می‌توانید پکیج را راه اندازی کنید.

8. در مرحله بعدی باید آب، گاز و برق پکیج را وصل کنید و مطمئن شوید که لوله‌های آب و گاز نشتی ندارند.

9. در این مرحله باید فشار آب و گاز را تنظیم کنید.

تنظیم کردن فشار آب و گاز پکیج

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

10. پس از بررسی همه قطعات باید هواگیری پکیج دیواری را که یکی از مهم ترین بخش‌های سرویس پکیج دیواری می‌باشد انجام دهید.
هواگیری پکیج دیواری اینگونه انجام می‌شود که آب ورودی را باز کرده و اجازه می‌دهیم به شوفاژها راه پیدا کند پس از اینکه از همه آن‌ها عبور کرد دریچه خروجی آخرین شوفاژ را باز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مقداری از آب خارج شود و یک تشت زیر آن قرار می‌دهیم که محیط  اطراف را خیس نکند و پس از مدتی که هوای پکیج خارج شد دریچه خروجی را می‌بندیم.

مرحله هواگیری پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

پس از اینکه سرویس را انجام دادید پکیج را مانند همان ابتدا که نصب کردید راه اندازی کنید و فشار آب و گاز و … را تنظیم کنید.
و اما اگر با مطالعه این توضیحات نتوانستید سرویس پکیج دیواری خود را انجام دهید می‌توانید از سرویسکاران حرفه ای و مطمئن کمک بگیرید.

قیمت سرویس پکیج دیواری چقدر است؟

هزینه سرویس پکیج دیواری با توجه به روش سرویس پکیج دیواری تعیین می‌شود و می‌توان گفت که هزینه آن تقریبی محاسبه می‌شود.
برای مثال هزینه سرویس کامل با سرویس دوره ای کاملا متفاوت است و مسلما هزینه سرویس کامل بیشتر از دوره ای است چرا که همه قطعات پکیج باید بررسی شوند و سپس سرویس شوند.

قیمت سرویس پکیج دیواری

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

زرین سرویس نمایندگی سرویس پکیج دیواری در تهران

زرین سرویس یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه سرویس و تعمیر پکیج‌های دیواری در انواع برندهای مختلف می‌باشد که با داشتن سال‌ها سابقه درخشان توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند.
مرکز تخصصی سرویس پکیج دیواری زرین سرویس در استان‌های تهران، البرز، شیراز، اصفهان، رشت، مازندران، مشهد، ورامین و … فعالیت دارد و شما در هر منطقه از این استان‌ها باشید آماده خدمات رسانی به شما هم وطنان عزیز می‌باشد.
اگر قصد دارید از خدمات زرین سرویس بهره مند شوید هم اکنون می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن سرویسکاران ما برای سرویس پکیج‌های شما در هر برندی که هستند به آدرس ثبت شده شما مراجعه کنند.

زرین سرویس نمایندگی سرویس پکیج دیواری در تهران

آموزش صفر تا صد سرویس انواع پکیج دیواری