برند امریکن پرو American Pro امروزه یکی از مطرح‌ ترین برند‌های موجود داکت اسپلیت می‌باشد. به همین دلیل در این مقاله شما را با نحوه نصب، سرویس و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو و هزینه‌های ناشی از سرویس و تعمیر و نصب، آشنا خواهیم کرد. ابتدا در رابطه با نصب داکت اسپلیت امریکن پرو توضیحاتی برای شما ارائه شده است. پس با ما همراه باشید.

نصب داکت اسپلیت اَمریکن پرو

داکت اسپلیت امریکن پرو نیز همچون سایر داکت اسپلیت‌ها از سه قسمت یونیت داخلی، یونیت خارجی و فن کویل تشکیل شده است. بنابراین برای نصب داکت اسپلیت نیازمند تخصص و ابزار حرفه‌ای است. اولین مرحله نصب جایابی مکان مناسب برای هریک از یونیت‌ها و کویل است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نصب داکت اسپلیت امریکن پرو جدول زیر را مطالعه کنید.

مراحل نصب داکت اسپلیت امریکن پرونکات مورد توجه هنگام نصب
نصب یونیت خارجی یا کندانسور1- اولین مرحله پیدا کردن مکان مناسب برای نصب است.
• کندانسور باید در خارج از ساختمان نصب ‌شود.
• در معرض نور خورشید قرار نگیرد ( ساختن سایبان)
• در مکان‌های پر تردد که گرد و غبار زیادی دارد نیز بهتر است نصب صورت نگیرد.
2- دومین مرحله ساخت یک سکوی سیمانی برای قرار گیری کندانسور است.
• مکان نصب کندانسور باید تراز باشد .
3- نصب لوله مسی از یونیت داخلی به یونیت خارجی
4- برق کشی (پس از اتمام باید برق کشی چک شود.)
5- کانال کشی ( ابعاد کانال، مکش، کشش و دهش باید بررسی شود.)
نصب یونیت داخلی یا هواساز پیدا کردن مکان مناسب برای نصب( درون سقف کاذب)
• در مکان‌هایی که در آن حظور دائمی نداریم بهتر است نصب صورت گیرد.
• اطراف آن به اندازه کافی فضای خالی داشته باشد تا در صورت نیاز به تعمیر با مشکل مواجه نشویم.
• مکان نصب تراز باشد
نصب فن کویلجایابی مناسب برای نصب
• بهتر است با فاصله از 2 متری از زمین نصب شود
• دیواری که کویل را روی آن نصب می‌کنیم استحکام کافی را داشته باشد
• مکان نصب تراز باشد
• پایه فلزی را نصب و سپس کویل را روی آن جایگذاری می‌کنیم.
راه اندازیپس از آنکه تمامی مراحل بالا به صورت درست و کامل انجام شد، داکت اسپلیت را راه اندازی می‌کنیم تا از نحوه صحیح عملکرد آن مطمئن شویم.

نصب داکت اسپلیت امریکن پرو

جهت نصب، سرویس و تعمیر انواع داکت اسپلیت با شماره 44563422-021 تماس بگیرید.

عیب یابی داکت اسپلیت امریکن پرو

ممکن است به هنگام استفاده از داکت اسپلیت امریکن پرو با مشکلاتی رو به رو شوید که ندانید کدام یک به دست تعمیرکار و کدام یک با دستان خودتان قابل رفع می‌باشد. اگر نیازمند اطلاعاتی در این زمینه هستید مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

1. روشن نشدن داکت اسپلیت:

دلایل گوناگی می‌تواند داشته باشد از جمله:

  • نیروی برق به سیستم نمی‌رسد( خراب شدن پریز، دوشاخه، سیم رابط برق، کلید اصلی خراب است)

در میان مواردی که ذکر شد تنها قطع شدن سیم رابط برق به تعمیر داکت اسپلیت نیاز دارد. مابقی موارد به دست خودتان حل می‌شود. اما اگر مشکل هیچ یک از موارد ذکر شده نبود بهتر از از متخصصان زرین سرویس برای برطرف کردن مشکل کمک بگیرید.

2. موتور فن روشن می‌شود اما کمپرسور کار نمی‌کند

یکی از مواردی است که حتما باید به دست تعمیرکار رفع شود چرا که این مشکل به دلیل نقص داشتن قطعات اصلی کمپرسور ایجاد می‌شود. از جمله:

  • فاز یا نول اصلی کمپرسور قطع شده است( سیم‌های رابط را بررسی کنید در صورت خروج سیم از محل اتصال باید مجددا آن را وصل کرد).
  • ترموستات خراب است( ابتدا باید با کشیدن دو شاخ کولر از برق روند کار ترموستات را چک کنیم و این کار از طریق وصل کردن سیم‌های رابط ترموستات با سیم‌های رابط اهم‌متر میسر می‌شود. اگر به خوبی کار نکرد ترموستات معیوب است و باید تعویض شود).
  • اورلود، دائما در حال قطع شدن است( اگر کنتاکت‌های اورلود به هم متصل نباشد باید آن را تعویض کرد).
  • کمپرسور معیوب است ( بهتر است کمپرسور و ترموستات را در حالت روشن آزمایش کنیم و از عملکرد درست ‌آن‌ها مطمئن شویم. اگر نیروی برق به اندازه کافی به آن‌ها می‌رسد اما باز هم در عملکرد آن‌ها اختلال دیده می‌شود باید تعویض شوند).
  • خازن راه‌انداز کمپرسور معیوب است ( اگر خازن مشکل داشته باشد به محض حرکت ترموستات موتور راه‌اندازی نخواهد شد).

3. روشن نشدن فن و کمپرسور

گاهی شکایت‌ها ناشی از این است که کلید فن را روی تمامی‌حالت‌ها قرار داده‌ایم اما فن روشن نمی‌شود و کمپرسور عمل نمی‌کند. این امر دلایل متعددی دارد از جمله:

  • کلید فن خراب است
  • خازن راه‌انداز موتور معیوب است
  • موتور فن معیوب است

4. کولر به اندازه کافی خنک نمی‌کند

اگر کمپرسور و فن هر دو به خوبی کار می‌کنند اما سیستم به خوبی خنک نمی‌کند دو دلیل دارد:

  • ترموستات تنظیم نیست.
  • موتور فن نیم سوز شده است.

نمایندگی نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

5. یخ زدن اواپراتور داکت اسپلیت امریکن پرو

اگر اواپراتور داکت اسپلیت یخ می‌زند به این معنی است که سرما کم است به این دلیل که شارژ گاز کم شده است. بنابراین باید گاز را شارژ و داکت اسپلیت را سرویس کنید.

6. صدای زیاد کمپرسور داکت اسپلیت امریکن پرو

کم شدن فشار گاز و شکستن فنر‌های ضربه گیر از مواردی است که موجب تولید صدای کمپرسور می‌شود.

7. کم شدن پرتاب باد داکت اسپلیت امریکن پرو

برای رفع این مشکل به سرویس و حضور تعمیرکار نیاز دارید. زیرا این مسئله به دلیل اختلال در بادبان فین‌های اواپراتور داکت اسپلیت، یخ زدگی و یا بسته بودن کانال‌های خروجی هوا رخ می‌دهد.

تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

نمایندگی نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو یکی از چالش انگیز ترین مسائلی است که مصرف کنندگان از آن شکایت می‌کنند چرا که این برند حساس برای تعمیر نیازمند حرفه‌ای ترین و متخصص ویژه برای این برند است.

پیش تر مواردی که برای رفع آن نیاز به تعمیرکار هست را برشمردیم. اما ضروری است که مجددا متذکر شویم بهتر است به هنگام بروز مشکل و اختلا ل در عملکرد هریک از بخش‌های سیستم امریکن پرو با تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنیم و خودمان از دستکاری سیستم بپرهیزیم. چرا که ممکن است مشکلی کوچک را تبدیل به یک مشکل جدی کنیم که هزینه‌های گزافی را به دنبال داشته باشد.

 برای برند امریکن پرو کدام تعمیرکار مناسب است؟ و تعمیرکار مناسب را چگونه بیابیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بهتر است همیشه از حرفه‌ای‌ترین‌ها کمک بگیریم. زرین سرویس مجری نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو می‌باشد. چنانچه اختلالی در عملکرد سیستم مشاهده کردید عیب‌یابی و رفع آن را به عهده‌ تعمیرکار بسپارید تا به درستی تشخیص داده و مشکل را برطرف کند.

سرویس داکت اسپلیت امریکن پرو

نمایندگی نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

سرویس داکت اسپلیت امریکن پرو به منظور جلوگیری از نیاز به تعمیر و طولانی شدن عمر سیستم و همچنین پیش گیری از هزینه‌های گزاف تعمیر صورت می‌گیرد.

تمامی‌سیستم‌‌های داکت اسپلیت نیاز‌مند سرویس‌های دوره‌ای در بازه زمانی خاص هستند تا به صورت ناگهانی از کار باز نماند. بهتر است سالی یک بار سرویس داکت اسپلیت امریکن پرو صورت گیرد. هر بخش از سیستم داکت اسپلیت امریکن پرو دارای قطعاتی است که هرکدام نیازمند سرویس سالانه هستند که در جدول زیر به صورت مجزا به هر بخش اشاره شده است.

قسمت‌های مختلف داکت اسپلیت امریکن پروسرویس قطعات
سرویس پنل داخلی داکت اسپلیت• شستشوی فیلترها
• سرویس بلوور
• سرویس سنسورها
• سرویس فین‌ها یا کویل
• بررسی لوله خروجی آب
سرویس پنل خارجی داکت اسپلیتکندانسور یا پنل خارجی یکی از حساس ترین قسمت‌های داکت اسپلیت امریکن پرو است زیرا خارج از منزل نصب می‌شود و در معرض گرد و غبار قرار دارد. و همانگونه که می‌دانید گرد و غبار موجب اختلال در عملکرد کندانسور می گردد. بنابراین باید سالی یک بار کندانسور شسته شود و این کار بهتر است به دست تعمیرکاران زرین سرویس و با استفاده از دستگاه واترجت انجام شود.
شارژ کردن گاز داکت اسپلیت امریکن پروعلائمی که نشانگر کم شدن گاز داکت اسپلیت هستند:
• قسمتی از اوپراتور مانند پنل داخلی و یا لوله ها یخ می‌زند
• کمپرسور به صورت مداوم کار می‌کند
• سیستم به خوبی خنک نمی‌کند
• درجه حرارت لوله دهش کمپرسور کم است
• آمپر دستگاه از حالت عادی کمتر است
• گرد و خاک و چربی بر مدار لوله دستگاه مشاهده می‌شود
• فشار قسمت مکش دستگاه کم می‌شود
• ممکن است صدای ناهنجاری از کمپرسور شنیده شود

هزینه نصب و تعمیر داکت اسپلیت آمریکن پرو American Pro

چنانچه به تازگی سیستم را خریداری کرده‌اید و برای اولین بار است که اقدام به نصب داکت اسپلیت امریکن پرو نموده‌اید، نصب توسط نمایندگی آن صورت می‌گیرد و از شما بابت نصب هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

اما اگر برای بار دوم یا چندم است که اقدام به نصب کرده‌اید بسته به مقدار کاری که تعمیرکار برای نصب انجام می‌دهد هزینه شما متفاوت است. برای مثال اگر به هنگام نصب سیستم شما نیازمند سرویس و یا تعمیر یک قطعه باشد هزینه‌ سرویس و تعمیر نیز به آن اضافه می‌شود.

نمایندگی نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

نمایندگی نصب و تعمیر داکت اسپلیت امریکن پرو

تعمیر یا خرید؟

گاهی تعمیرات داکت اسپلیت هزینه‌های گزافی را به همراه دارد و برای برخی این سوال پیش می‌آید که اقدام به خرید مجدد سیستم کنند یا اینکه سیستم پیشین خود را تعمیر کنند؟ ابتدا باید خاطر نشان شوم که بهتر است برای پیشگیری از پرداخت این هزینه‌ها بهتر است که هرسال یک بار سیستم خود را سرویس کنید با این کار هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنید و هم از خراب شدن ناگهانی داکت اسپلیت و پرداخت هزینه‌های تعمیر معاف خواهید شد. چنانچه نیازمند تعمیر هستید باید بگویم هزینه‌های تعمیر به مراتب کمتر از هزینه خرید یک داکت اسپلیت می‌باشد.

سخن پایانی

نصب داکت اسپلیت امریکن پرو باید توسط شخصی صورت بگیرد که دانش کافی در رابطه با نصب این برند را دارد. چرا که اگر نصب به درستی صورت نگیرد سیستم به خوبی عمل نخواهد کرد و ممکن است عمر دستگاه کاهش یابد و به عکس آن اگر مراحل نصب به درستی و با دقت انجام شوند موجب بهبود عملکرد سیستم می‌شود. بنابراین بهتر است نصب سیستم را به نماینده نصب داکت اسپلیت امریکن پرو یعنی زرین سرویس بسپارید. زیرا متخصصی را که زرین سرویس برای نصب سیستم شما انتخاب می‌کند این توانایی را دارد که به خوبی جایابی صحیح برای هر یک از پنل‌ها را انجام دهد و پس از نصب سیستم را راه‌اندازی کند.

شماره‌های تماس با زرین سرویس برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت جنرال:  44563422-021 و 09904800054

برای دیدن ویدئوهای آموزشی از کانال ما در آپارات به آدرس زیر بازدید فرمائید:

https://www.aparat.com/zarinservice