در اکثر اوقات ماشین ظرفشویی در حین کار کردن با مشکلاتی رو به رو می‌شود که باید در این مواقع عیب یابی ماشین ظرفشویی انجام شود. عیب یابی ماشین ظرفشویی کار هر کسی نیست و باید از تعمیر کاران ماشین لباسشویی کمک بگیرید و همچنین تعمیر ماشین ظرفشویی را هم به آن‌ها بسپارید. و اما در صورتی که تمایل دارید عیب یابی ماشین ظرفشویی را خودتان انجام دهید با زرین سرویس همراه باشید.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و چگونگی رفع مشکلات آن

تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی یکی از کارهای تخصصی است که نباید این کار را به دست هر کسی بسپارید چرا که با دستکاری کردن قطعات آن باعث از کار افتادن کلی ماشین ظرفشویی شده و در آخر هزینه بالایی برای تعمیر ماشین ظرفشویی باید بپردازید.
در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌های عیب یابی ماشین ظرفشویی آشنا کنیم و اما در صورتی که توانایی این کار را نداشتید اصلا نگران نباشید چرا که با یک تماس با زرین سرویس می‌توانید از تعمیر کاران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید و اصلا نگران خرابی ماشین ظرفشویی خود نباشید.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

در ادامه زرین سرویس قصد دارد که شما را با همه مشکلات رایج ماشین ظرفشویی‌ها بدون در نظر گرفتن برند خاصی آشنا کند با ما همراه باشید.

1. بوی بد ماشین ظرفشویی

در صورتی که با این مشکل روبه رو شدید و قصد عیب یابی ماشین ظرفشویی را داشتید باید بدانید که پسماند مواد غذایی درون فیلتر و یا سایر قسمت‌های ماشین ظرفشویی گیر کرده است و باید تمیز شود.
در ابتدا فیلتر را خارج کرده و اگر موادغذایی درون آن بود آن را خارج می‌کنید و پس از آن دیواره‌های داخلی و قطعات ماشین ظرفشویی را با مواد شوینده مناسب و جوش شیرین به درستی بشوید و در آخر ماشین ظرفشویی را بدون قرار دادن ظرف درون آن، راه اندازی کنید و اجازه دهید یه دور کامل شسته شود.

در صورتی که تمایل دارید بیشتر در رابطه با تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدانید به مقاله نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

بوی بد ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

2. نشتی آب از ماشین ظرفشویی

در عیب یابی ماشین ظرفشویی زمانی که مشکل دستگاه شما نشتی آب از ماشین ظرفشویی است چند مشکل متفاوت وجو دارد که باید بررسی شوند.
در برخی موارد مشکل اصلی پارگی واشر دور درب ماشین ظرفشویی می‌باشد و یا اینکه درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نمی‌شود.
یکی دیگر از مشکلاتی که باعث نشتی آب ماشین ظرفشویی می‌شود پارگی و یا مسدود بودن شیلنگ زهکشی و یا خروجی آب ماشین ظرفشویی می‌باشد که باید شیلنگ را تعویض کنید.
از دیگر مشکلات که باعث بروز این مشکل می‌شوند خرابی پمپ است در برخی موارد مواد غذایی درون آن گیر می‌کند و اجازه نمی‌دهد پمپ به درستی کار خود را انجام دهد و باعث نشتی آب خواهد شد که در این حالت باید پمپ را تمیز کنید.
نشتی آب از ماشین ظرفشویی علت‌های دیگری هم دارد که می‌توانید از نیروهای متخصص عیب یابی ماشین ظرفشویی در این حالت کمک بگیرید.

نشتی آب از ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

3. تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی یک مشکل بسیار خطرناک است چرا که در صورت تخلیه نشدن آب به بیرون نشت می‌کند و باعث کثیف شدن محیط آشپزخانه شما خواهد شد پس باید سریعا به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید.
یکی از مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می‌باشد در این صورت باید پمپ را بررسی کنید اگر مواد غذایی یا چیز دیگری آن را مسدود کرده که باید تمیز شود ولی اگر پمپ از کار افتاده و کار نمی‌کند باید تعویض شود.
برای عیب یابی ماشین ظرفشویی در این حالت می‌توانید شینگ زهکشی و یا خروجی آب را بررسی کنید چرا که در بعضی مواقع شیلنگ مسدود شده و یا پیچ خورده است و به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.
و البته سایر موارد دیگر که می‌تواند خرابی برد ماشین ظرفشویی، شل شدن تسمه محرک و تسمه پمپ و … که در برخورد با این مشکل بهتر است از متخصصین عیب یابی ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

4. سر و صدای ماشین ظرفشویی

زمانی که با این مشکل رو به رو شدید باید بدانید که ماشین ظرفشویی شما در خطر است و سریعا در جهت عیب یابی آن باید اقدام کنید.
علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ناشی از معیوب بودن پمپ است اگر مطمئن شدید که مشکل از پمپ است باید آن را تعویض کنید.
از دیگر مشکلات سر و صدای ماشین ظرفشویی این است که ظروف را به درستی درون آن نگذاشته اید و با یکدیگر برخورد دارند و باعث بروز صدای زیادی در ماشین ظرفشویی خواهد شد.
در برخی موارد مشکل از بازوهای آب پاش می‌باشد که پس از عیب یابی ماشین ظرفشویی در این حالت باید بازوی آب پاش تعویض شود.

سر و صدای ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

5. تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی

از علت‌های تمیز نشدن ظروف پس از شستوشو با ماشین ظرفشویی می‌توان گفت که از مواد شوینده مناسب استفاده نمی‌کنید و یا مواد شوینده را کم یا زیاد درون ماشین ظرفشویی می‌ریزید.
در برخی موارد برای عیب یابی ماشین ظرفشویی در این حالت باید دیواره‌ها و یا قطعات ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و از تمیز بودن آن‌ها مطمئن شوید و در صورتی که کثیف بودند آن‌ها را با جوش شیرین و مواد شوینده مناسب تمیز شستوشو دهید.
در مرحله بعدی از عیب یابی ماشین ظرفشویی می‌توانید بازوهای آب پاش و اسپری را بررسی کرده و مطمئن شوید که مشکل از آن‌ها نیست چرا که زمانی که آن‌ها به درستی کار نکنند ظروف هم تمیز شسته نمی‌شوند.
در صورتی که نتوانستید عیب یابی ماشین ظرفشویی خود را به درستی انجام دهید از زرین سرویس کمک بگیرید.

تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

6. آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

در عیب یابی ماشین ظرفشویی در صورتی که آبگیری نمی‌کند، یکی از علت‌های آن می‌تواند خرابی قفل دستگاه باشد، زمانی که درب بسته می‌شود ولی قفل جا نمی‌افتد برد فرمان قفل را دریافت نمی‌کند و اجازه آبگیری به ماشین ظرفشویی را نمی‌دهد در این حالت باید قفل درب ماشین ظرفشویی تعویض شود.
یکی دیگر از علت‌های آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی خرابی شناور می‌باشد، شناور به منظور دستور قطع و وصل آب در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است و زمانی که خراب شود هیچگونه دستوری برای آبگیری صادر نمی‌کند و در این حالت باید تعویض شود.
از دیگر مشکلاتی که در زمان عیب یابی ماشین ظرفشویی در این حالت باید به آن توجه شود وصل نبودن شیر آب، خرابی شیر برقی، اتصال شیلنگ‌های آن و … می‌باشد.

7. روشن نشدن ماشین ظرفشویی

زمانی که مشکل ماشین ظرفشویی روشن نشدن آن است ابتدا به چند نکته مهم باید توجه کنید و سپس به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید.
در اولین مرحله باید توجه کنید که برق ماشین ظرفشویی قطع نباشد و سیم ماشین ظرفشویی به پریز وصل باشد.
در مراحل بعدی باید سوئیچ درب ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارد.
یکی دیگر از علت کار نکردن ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی است که اجازه روشن شدن دستگاه را نمی‌دهد.
و البته در عیب یابی ماشین ظرفشویی باید این را بدانید زمانی که حرارت دستگاه بالا رود دستگاه اجازه روشن شدن ندارد و دلیل آن هم ساختار دستگاه می‌باشد.
راه حل رفع این مشکلات این است که برق دستگاه را وصل کنید و در صورت خرابی سوئیچ باید آن را تعویض کنید و اگر مشکل از حرارت بالای ماشین ظرفشویی بود مدتی صبر کنید تا خنک شود.
در صورتی که مشکل ماشین ظرفشویی شما از قبیل این چند مورد نبودند شما می‌توانید جهت عیب یابی ماشین ظرفشویی خود از نمایندگی‌های عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا اگر مشکل دستگاه از برد، موتور و سیستم الکترونیکی آن است رفع شود.

8. خشک نشدن ظروف درون ماشین ظرفشویی پس از شستشو

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید برای عیب یابی ماشین ظرفشویی باید المنت هیتر آن را بررسی کنید چرا که وظیفه خشک کردن ظروف به عهده آن است و در صورت خرابی و یا قطع شدن سیم آن را تعمیر و یا تعویض کنید.
یکی دیگر از مواردی که در عیب یابی ماشین ظرفشویی باید به آن توجه شود این است که ترموستات خراب است و نمی‌تواند به درستی دمای مورد نظر را تنظیم کند و ظروف به درستی خشک نمی‌شوند.

خشک نشدن ظروف درون ماشین ظرفشویی پس از شستشو

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

در این بخش شما را با عیب یابی ماشین ظرفشویی و چگونگی برطرف کردن مشکلات آن آشنا کردیم در صورتی که با مطالعه این مقاله بازهم نتوانستید عیب یابی ماشین ظرفشویی خود را انجام دهید می‌توانید از تیم متخصص و حرفه ای زرین سرویس که در حوزه تعمیرات وسایل خانگی فعالیت دارد کمک بگیرید.

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی کار آسانی نیست و باید علم کافی درباره این موضوع داشته باشید تا بتوانید عیب یابی ماشین ظرفشویی را به درستی انجام دهید.
عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران و سایر استان‌های شیراز، اصفهان، البرز، رشت، مشهد، مازندران، گرگان، گیلان و … توسط تیم حرفه ای و کار بلد زرین سرویس انجام می‌شود.
در صورتی که می‌خواهید از زرین سرویس جهت تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی کمک بگیرید کافی است با ما تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر زرین سرویس بهره مند شوید.

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن

هزینه عیب یابی و رفع مشکل ماشین ظرفشویی

درباره هزینه عیب یابی ماشین ظرفشویی باید بدانید که هر مشکلی برای ماشین ظرفشویی شما به وجود می‌آید خدمات ویژه ای انجام می‌شود و هزینه آن‌ها ثابت نیست.
برای مثال اگر موتور ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد هزینه آن برابر با تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی نمی‌باشد.

هزینه عیب یابی و رفع مشکل ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن