راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج تاچی (TACHI)

قبل از توضیح در مورد راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج تاچی (TACHI) باید گفت، پکیج تاچی در کنار انواع پکیج‌ها بسیار مرغوب به حساب می‌آید اما با این حال مرغوبیت آن‌ها تنها زمانی حفظ می‌شود که سرویس پکیج تاچی و تعمیر آن را به طور منظم و دوره ای انجام دهیم. اینکه چه تکنسینی برای این کار انتخاب کنیم امری مهم تلقی می‌شود تا رضایت کامل شما را جلب نماید. در این مطلب به تعمیر پکیج تاچی و سرویس آن می‌پردازیم.

انواع مدل‌های مختلف پکیج تاچی

پکیج‌های دیواری تاچی دارای 4 مدل متفاوت به نام‌های Premium، Type B، Type C و Type D می‌باشند. این پکیج‌ها دارای ظرفیتی از رنج 24000 تا 4000 و در انواع تک مبدل و یا فن دار و بدون فن و چگالشی در بازار تولید و عرضه می‌شود.

  • پکیج دیواری تاچی مدل Premium

از نوع کندانسینگ یا چگالشی است که یکی از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی هستند که راندمان بالای 100 درصد دارند. پکیج‌هایی که از نوع چگالشی می‌باشند. دارای مبدل حرارتی در مسیر خروجی دودکش می‌باشند. که این مبدل باعث می‌شود آب سرد ورودی به پکیج قبل از ورود با گرمای دودکش گرم شود و بعد از این مرحله وارد پکیج می‌شود. در این فرآیند بخار آب موجود در هواکش باید تقطیر شود. به همین دلیل به این نوع پکیج TACHI پکیج چگالشی می‌گویند. راندمان این پکیج‌ها 109/8% است که قادرند تا متراژ 300 متر را برای تولید گرمایش و آب گرم پوشش دهند.

  • پکیج دیواری تاچی Type B

دارای یک صفحه نمایش بزرگ و کاملا دیجیتال است که برای نمایش خطا به کار می‌رود. این پکیج دارای سیستم عیب یابی هوشمند است که به محض تشخیص بر روی صفحه دیجیتال به نمایش درآمده و کار عیب یابی پکیج را برای ما آسان می‌نماید. این نوع پکیج دارای ظاهر منحصر به فردی است و رنگ بدنه آن خاکستری-مشکی می‌باشد.

پکیج تاچی

  • پکیج دیواری تاچی Type C:

نیز دارای صفحه نمایش دیجیتال برای نمایش خطا و همچنین حالت عملکرد می‌باشد.

  • پکیج دیواری Type D:

دارای سیستم عیب یاب هوشمند است اما این نوع پکیج دارای صفحه نمایش آنالوگ می‌باشد.

مدل‌های مختلف پکیج دیواری تاچی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پکیج دیواری TACHI با نام تجاری Smart: این نوع پکیج‌ها از نوع دو مبدل می‌باشند.
  • پکیج دیواری تاچی با نام تجاری Eco: این نوع پکیج‌ها از نوع تک مبدل می‌باشند.
  • پکیج دیواری تاچی با نام تجاری Eco Smart: این پکیج‌ها دارای پسوند ND هستند و بدون فن می‌باشند.
  • پکیج دیواری تاچی مدل چگالشی با نام Premium: این نوع پکیج‌ها دارای دو ظرفیت 28000 و 40000 می‌باشند.

لیست خطا یا error پکیج تاچی TACHI در راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج تاچی (TACHI)

  • ارور کدهای پکیج دیواری TACHI نوع A

ارورE1: دستگاه دچار نقص در احتراق و یا تشکیل شعله و یا ثابت نمی‌شود.

کم بودن فشار گاز بیش از حد و یا زیاد بودن آن، نقص در اتصال سیم برق یا شیر گاز. شیر گاز قطع است، الکترود جرقه زن دچار مشکل است و یا در معرض حرارت نیست، در قسمت برد مدار الکتریکی جرقه می‌زند، مدار خروجی گاز قطع شده و یا شیر گاز سیت 845 کثیف شده است.

ارور E2: به دلیل گرم شدن بیش از حد به وجود می‌آید.

به یکی از دلایل روبرو ممکن است این خطا رخ دهد: فیوز حد معیوب شده و باعث ایجاد گرمای کاذب شده است، مدار بای کس کثیف و باز مانده است، ممکن است مدار رفت و برگشت یا شیر رادیاتورها بسته باشد، اتصال برد، پمپ دستگاه یا شیر برقی سوخته است.

ارور E3: نشان دهنده این است که تهویه دچار نقص شده است.

ممکن است مسیر دودکش درون دیوار گرفته شده باشد، یا پمپ آب خراب شده باشد، فشار آب کم باشد، خراب بودن سوئیچ فن، اتصال برد مدار و یا قطع شدگی سیم مدار، شکستگی پروانه فن یا درگیر بودن آن با اشیا خارجی.

ارور E4: نشانه کم بودن فشار آب است.

ممکن است پمپ دستگاه خراب باشد، فشار آب خیلی کم باشد، کلید فشار آب شکسته باشد، برد مدار دارای اتصال باشد یا سیم مدار قطع شده باشد.

ارور E6: حسگر دمای آبگرم G12 دچار نقص شده است.

این خطا به دلیل اتصال در سیم برد یا قطع شدن سیم مدار و یا شکسته بودن یا خرابی حسگر NTC درجه آب گرم بهداشتی رخ می‌دهد.

ارور کدهای پکیج دیواری TACHI نوع A

  • لیست ارور پکیج تاچی نوع B

کد ارور E1 نشانه نقص در احتراق است.

کم یا زیاد بودن فشار گاز، قطع شدگی کابل ارتباطی، وارد نشدن گاز به دستگاه، میله یون حسگر معیوب و یا در معرض حرارت نیست.

کد ارور E2 علامت وجود نقص در تهویه است.

معیوب بودن پرشر سوئیچ فن، خراب بودن فن یا ضعیف بودن ولتاژ، قطع شدن کابل ارتباطی، مسدود بودن دودکش، وصل نبودن کنتاکت در لحظه استارت اولیه فن توسط پرشر سوئیچ فن.

کد ارور E3 نشان دهنده نقص در حسگر تهویه است.

خراب بودن پرشر سوئیچ فن، قطع شدن کابل ارتباطی، ونتوری رون زانو خروجی فن در اثر حرارت دچار تغییر نسبت به فرم اولیه خود شده است، عدم قطع کنتاکت زمانی که کارکرد فن توسط پرشر سوئیچ فن تمام می‌شود.

کد ارور E4 به دلیل گرم شدن بیش از حد دشتگاه دچار نقص شده است.

فیوز حد خراب است، بسته بودن شیریا مدار رفت و برگشت رادیاتورها، قطع بودن کابل ارتباطی، معیوب بودن پمپ دستگاه یا شیر برقی.

ارور E5 به ما می‌گوید که حسگر دمای ورودی نقص دارد.

در پکیج دو مبدله آی سی برد کنترل نقص دارد و یا در پکیج تک مبدله حسگر NTC G14 دچار خرابی شده است.

ارور E6 سنسور NTC دمای آب گرم بهداشتی G12 خراب شده است.

قطع بودن کابل ارتباطی و یا معیوب بودن حسگر NTC دمای مدار گرمایش.

کد ارور E8 برد کنترل معیوب شده است.

ارور E9 فشار آب کم است.

پمپ آب خراب شده و فشار آب را بالا می‌برد، کابل ارتباطی قطع شده است. مانومتر آب خراب یا لوله مسی متصل به آن دچار گرفتگی شده است، فشار آب خیلی زیاد یا فشار آب خیلی کم است.

کد ارور E7 نشان دهنده اینکه در سنسور دمای گرمایش G18 خرابی رخ داده است.

ممکن است سیم برد قطع و یا اتصال در برد به وجود آمده باشد و یا سنسور NTC حالت گرمایشی شکسته و یا دچار نقص شده باشد.

عیب یابی پکیج تاچی در راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج تاچی (TACHI)

عیب یابی پکیج تاچی

عیب یابی پکیج تاچی از دو طریق صورت می‌گیرد:

1. ارور خوانی که لیستی از ارورها را برای شما در قسمت قبل ارائه دادیم. اگر باز هم مشکلی داشته باشید می‌توانید در قسمت نظرات بازگو کنید تا مشکل را برای شما بررسی کنیم.

2. از طریق کارکرد نحوه کارکرد پکیج

بیان اینکه پکیج در کدام قسمت به درستی کار می‌کند و در کدام قسمت معیوب است. و دوم اینکه پکیج به کدام مرحله می‌رسد مثلا اینکه آیا جرقه می‌زند، آیا فن روشن می‌شود و …

عیب یابی پکیج تاچی مربوط به مشکلاتی نظیر گرم نشدن آب، نقص در احتراق پکیچ تاچی، هواگیری، بیرون زدن شعله زیاد هنگام روشن کردن، افت فشار در پکیج، روشن نشدن و … دلایلی هستند که باعث روی آوردن مشتریان و تماس با زرین سرویس برای تعمیرات می‌باشد. در صورتیکه با این مشکلات مواجه شدید می‌توانید با تکنسین‌های زرین سرویس مشکلاتتان را رفع نمایید. برای این منظور زرین سرویس برایتان یک راه ساده در نظر گرفته است. می‌توانید به راحتی در منزل خود سفارشتان را در سایت ما ثبت کنید تا بعد از ثبت درخواستتان، مدیریت تیم زرین سرویس با شما تماس بگیرند و سفارشتان نهایی شود تا متخصص ترین تکنسین برای شما انتخاب و به محل اعزام شود. همچنین می‌توانید برای عیب یابی پکیج تاچی خود  با شماره‌های ذکر شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

تعمیر پکیج تاچی

تعمیر پکیج تاچی

حتما برای شما نیز پیش آمده که برای انتخاب یک تعمیر کار سردرگم مانده و نمی‌دانید که باید خدمات تعمیر پکیج خود را به چه کسی بسپارید. پکیج تاچی دارای قطعات منحصر به فرد و متفاوت با سایر دستگاه‌های مشابه در بازار می‌باشد. پس تعمیرکار در زمینه تعمیر و سرویس آموزش‌های لازم را دیده باشد و دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مسئولیت پذیر بودن تکنسین‌ها
  • وقت شناس و خوش قول بودن متخصص تعمیر پکیج تاچی
  • با تجربه و آموزش دیده بودن
  • ارائه خدمات به تمامی‌نقاط در هر ساعت شبانه روز
  • استفاده از قطعات اورجینال جهت تعویض قطعه خراب

بنابراین باید دستگاه خود را به فردی دارای تجربه و مهارت بسپارید.

سرویس پکیج تاچی TACHI

سرویس پکیج اغلب به صورت سالیانه انجام می‌شود. شاید بپرسی چرا سالیانه؟ این امر دلایلی دارد که به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

1. کارایی پکیج: با گذشت زمان کارایی پکیج به دلیل فرسودگی و گرفتگی قطعات کم خواهد شد. در سرویس پکیج تاچی به صورت سالیانه  تکنسین‌ها تمام اجزا و قطعات پکیج را بررسی  کرده و اگر به پاکیزه کردن و تعویض قطعات احتیاج باشد آن‌ها را انجام دهد.

2. ایمن بودن پکیج: اگر در کارایی پکیج مشکلی وجود داشته باشد ممکن است گاز سمی‌مونوکسید کربن تولید شود. این گاز بدون بو و بی رنگ و بی مزه است بنابراین اگر در کارایی پکیج نقصانی به وجود آید امکان تشخیص آن وجود ندارد به همین دلیل زرین سرویس نسبت به این امر بسیار حساس می‌باشد.

3. حصول اطمینان از پکیج: همه ما می‌دانیم که بعد از گذشت زمان و استفاده مداوم از لوازم مکانیکی، دچار استهلاک شده و ممکن است دچار خرابی شود. در فصل زمستان که استفاده و کارکرد و فشار روی پکیج نسبت به بقیه فصول بیشتر است امکان عدم کارکرد آن بیشتر خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از کار افتادن و عدم کارکرد پکیج باید از یک تکنسین که در این زمینه تخصص کافی دارد کمک گرفت.

اما وظایفی که یک سرویس کار بر عهده دارد متفاوت است. سرویس فقط به معنی رفع مشکل پیش آمده نیست بلکه باید تمامی‌قطعات و قسمت‌های مختلف پکیج را بررسی نماید. همچنین باید توانایی تعمیر و راه اندازی مجدد قطعات را نیز داشته باشد. همچنین یک ویژگی مهم این است که سرویس کار نباید همیشه به تعویض قطعات بپردازند بلکه در درجه اول تعمیر قطعات را در نظر بگیرد.

هزینه تعمیر و سرویس پکیج تاچی TACHI

هزینه تعمیر و سرویس پکیج تاچی

اگر در هنگام خرید، پکیج باکیفیت تری را خریداری کرده باشید احتمال کمتری دارد که برای هزینه تعمیرات پول زیادی خرج کنید. اما از آنجا که پکیج نیز مانند تمامی‌وسایل دچار فرسودگی و کهنگی می‌شود هر ساعت شبانه روز ممکن است که نیاز به تعمیرات پکیج داشته باشید و به دنبال یک تعمیرکار باشید. بنابراین باید از لیست خدمات پکیج مانند تعمیر پکیج و سرویس آن اطلاع داشته باشید. عواملی بر روی هزینه تعمیر پکیج موثرند که آن‌ها را نام می‌بریم:

  • نوع پکیج بر هزینه تعمیر پکیج موثر است. برای مثال پکیج‌های گازسوز نسبت به پکیج‌های برقی هزینه کمتری را شامل می‌شوند و برای مصرف کننده به صرفه تر می‌باشند. بنابراین هر نوع پکیج نیاز به سرویس‌های خاص خود دارد که هزینه متفاوتی را در بر می‌گیرد.
  • برند پکیج بر هزینه سرویس پکیج موثر است. هر پکیج دارای قطعات مخصوص خود است که در نمایندگی‌های آن یافت می‌شوند. بنابراین برای کمتر شدن هزینه‌های تعمیرات پکیج باید به دنبال نمایندگی‌های آن باشید. همچنین هر برند دارای هزینه سرویس متفاوت می‌باشد و با توجه به برند و مشکل ایجاد شده، تعمیرکار قیمت مخصوص را اعلام می‌کند.
  • نوع تعمیر پکیج بر هزینه سرویس پکیج موثر است. تعمیر کار ابتدا پکیج و قطعات مختلف آن را بررسی می‌کند و سپس با توجه به میزان خرابی و وقت گیر بودن قیمت مربوط به تعمیر یا سرویس پکیج را بیان می‌کند. اگر پکیج دارای قطعه ای باشد که باید تعویض شود هزینه آن بیشتر خواهد شد. همچنین برد یکی از قطعه‌های اصلی است که حکم مغز دستگاه را دارد و در صورت خرابی قیمت‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد.

اگر برای تعمیر یا سرویس خود به یک فرد متخصص نیاز دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان، متخصص ترین تکنسین‌ها برای سرویس و تعمیر پکیج تاچی شما اعزام شوند.

شماره‌های تماس با زرین سرویس برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت جنرال:  44563422-021 و 09904800054

برای دیدن ویدئوهای آموزشی از کانال ما در آپارات به آدرس زیر بازدید فرمائید:

https://www.aparat.com/zarinservice