یخچال یکی از لوازم خانگی پر کاربرد است که امروزه درون همه منازل پیدا می‌شود. در اکثر مواقع یخچال‌ها با مشکلاتی رو به رو می‌شوند که موجب صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید می‌شود. از مجموع علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید خرابی موتور، خرابی فن و … می‌باشد. جهت آشنایی با علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید با زرین سرویس همراه باشید.

زرین سرویس یک شرکت تخصصی در حوزه نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی در انواع برند‌های مختلف در استان‌های تهران، شیراز، اصفهان، رشت، مازندران، گرگان، گیلان، البرز، مشهد و … می‌باشد.
در صورتی که پس از خواندن مقاله نتوانستید علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را پیدا کنید می‌توانید از زرین سرویس کمک بگیرید.

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید

در این بخش می‌خواهیم به صورت کامل شما را با علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید بدون در نظر گرفتن یک برند خاص آشنا کنیم با ما همراه باشید.
علت صدا دادن یخچال فریزر شامل دلایل مختلفی می‌باشد از جمله خرابی فن، خرابی موتور، خرابی کمپرسور و … .

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید به طور کلی و در ساده ترین حالت ممکن می‌تواند مواردی از جمله تراز نبودن یخچال، قرار دادن وسایل نامناسب درون آن و در مرحله بعد خرابی کمپرسور، موتور، فن و …  باشد که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.

علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید

چرا یخچال فریزر و ساید بای ساید صدا می‌دهد

· بروز مشکل در موتور فن تبخیر

یکی از علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید بروز مشکل در موتور فن تبخیر می‌باشد.
موتور فن تبخیر زمانی که کمپرسور کار می‌کند وظیفه گردش هوا درون سیم پیچی‌ها آن را دارد که در صورت خراب شدن باعث می‌شود که یخچال به خوبی نتواند کار کند.
باید بدانید که این موتور به همراه کمپرسور و موتور فن کار می‌کند.

· بروز مشکل در فن موتور

در مرحله بعد علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید می‌تواند بروز مشکل در فن موتور اپراتور باشد.
در برخی موارد پس از مدت طولانی کار کردن و یا ضربه خوردن موتور ممکن است یخچال صدای زیادی بدهد باید هر چند وقت یک بار فن موتور بررسی شود تا در صورت بروز مشکل تعمیر و یا تعویض شود.
فن موتور باید در یک سیکل زمانی مشخصی روغن کاری شود چرا که زمانی که خشک می‌شود نمی‌تواند به درستی کار کند و با هر چرخش صدای زیادی می‌دهد.
وظیفه فن موتور گردش هوای خنک درون یخچال است که در صورت توجه نکردن به آن و سرویس نکردن آن ممکن است پس از مدتی علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید شود.
در صورتی که علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید شما بروز مشکل در فن موتور است می‌توانید آن را از برق خارج کنید و از یک تعمیر کار کولر کمک بگیرید.

· بروز مشکل در موتور فن کندانسور

یکی دیگر از رایج ترین علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید بروز مشکل در موتور فن کندانسور می‌باشد.
وظیفه موتور فن کندانسور گردش هوا در اطراف کندانسور جهت خنک کردن کندانسور می‌باشد.
همچنین یکی دیگر از وظایف فن کندانسور خارج کردن گرمای حاصل از کندانسور به وسیله مسیر آب دیفراست جهت بخار کردن آب است.
زمانی که مشکل در موتور فن کندانسور وجود داشته باشد به جر اینکه صدای زیادی تولید می‌کند علائم دیگری هم از جمله خاموش روشن شدن ناگهانی یخچال، دمای یخچال ثابت نیست و مرتبا پایین می‌آید و یا علت چشمک زدن درجه یخچال خواهد شد.
این علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید خرابی موتور فن کندانسور ناشی از پوسیدگی و یا گرفتن گرد و غبار موتور فن کندانسور است که در ادامه چگونگی تعمیر آن را هم برای شما توضیح خواهیم داد.

· شل شدن پیچ و مهره‌های موتور یخچال

از دیگر علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید شل شدن پیچ و مهره‌های موتور یخچال می‌باشد.
موتور یخچال درون یک بدنه قرار گرفته که اجازه ورود گرد و غبار و یا رطوبت و … را به داخل آن نمی‌دهد و به وسیله پیچ و مهره کف یخچال نصب می‌شود و پیچ و مهره‌ها اجازه تکان خوردن آن را نمی‌دهند که صدای زیادی ایجاد کند.
در برخی موارد ممکن است پس از مدتی کار کردن یخچال و فعالیت موتور پیچ و مهره‌های یخچال شل شده و تکان بخورد و همین امر باعث به وجود آمدن علت صدا دادن یخچال می‌شود.

· گیر کردن پره‌های فن

یکی دیگر از علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید گیر کردن و یا شکسته شدن پره‌های فن می‌باشد.
پره‌های فن وظیفه خنک کردن موتور فن و سیم کشی آن را دارد.
جنس پره‌های فن موجود درون یخچال لاکی است و امکان دارد در صورت خشک بودن شکسته شوند و یا اینکه به درستی کار نکند و همین امر باعث بروز صدای زیاد درون یخچال فریزر خواهد شد.

در این بخش شما را به صورت کلی با علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید آشنا کردیم در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کلی شما را با راه حل برطرف کردن صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید آشنا کنیم.

نحوه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

در عنوان قبلی برای شما انواع علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید را توضیح دادیم و در این بخش به ترتیب نحوه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید

1. زمانی که بروز مشکل در موتور فن تبخیر به وجود می‌آید و علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید شما می‌شود ابتدا باید یخچال را از برق خارج کنید و سپس محفظه فن موتور را بردارید و آن را بررسی کنید و در صورتی که مشکل ناشی از شل شدن فن بود آن را محکم کنید و در صورتی که شفت خراب بود باید آن را تعویض کنید.

2. در این مرحله که علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید باید ساید شما بروز مشکل در فن موتور است باید فن موتور بررسی شود و در صورت کثیف بودن سرویس شود و همچنین باید روغن کاری شود.
در صورتی که موتور فن سوخته باشد باید تعویض شود و اگر سیم کشی‌های آن اتصالی داشته باشند باید تعویض شوند.

3. در این مرحله از علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید بروز مشکل در کندانسور صدای زیادی ایجاد می‌کند.
بروز مشکل در کندانسور در اکثر مواقع به دلیل کثیف بودن و یا عمر طولانی آن است.
در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید و اگر پره‌های فن آن شکسته یا پوسیده شده اند آن‌ها را تعویض کنید و در صورتی که کندانسور مشکل دارد بهتر است از نیروهای متخصص کمک بگیرید و آن را تعمیر کنید و اگر عمر طولانی داشته و پوسیده شده است به صورت کلی  آن را تعویض کنید.

4. وقتی که علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید شل شدن پیچ و مهره‌های پایه موتور است خودتان براحتی می‌توانید آن‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی و آچار مناسب سفت کنید و از سر و صدای آن جلوگیری کنید.

5. گیر کردن پره‌های فن که یکی دیگر از علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید می‌باشد اینگونه تعمیر می‌شود که پره‌های فن را چک می‌کنید و در صورتی که با مشکلی مواجه بودند و به دیوار اجسام دیگر برخورد می‌کرند آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید.

در این مقاله شما را با اصلی ترین علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید و همچنین نحوه  تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید آشنا کردیم.
در صورتی که توانایی تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را در صورت بروز هر گونه مشکل از جمله صدای زیاد، چشمک زدن درجه یخچال، علت برفک زدن یخچال و … را نداشتید می‌توانید از زرین سرویس کمک بگیرید.

تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید در برند‌های مختلف

تیم حرفه ای و کار بلد زرین سرویس در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت دارد.
همچنین تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید را در برند‌های مختلف از جمله امرسان، هیمالیا، سامسونگ، ال جی، دوو، اسنوا، بوش، میدیا، بکو و … انجام می‌دهد.

تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید در برند‌های مختلف

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید

 

در صورتی که مارک یخچال شما بین مارک‌های بالا نیست اصلا نگران نباشید چرا که زرین سرویس با داشتن تکنسین‌های حرفه ای تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید شما در هر برندی که باشد انجام می‌دهد.
فقط کافی است با استفاده از تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن تیم حرفه ای زرین سرویس در محل مورد نظر شما حاضر شده و تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید شما را انجام دهد.

هزینه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید باید ساید در تهران و البرز

هزینه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید باید ساید در تهران و البرز

علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید

هزینه تعمیر صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید در تهران و البرز با توجه به علت صدا دادن یخچال فریزر شما تعیین می‌شود.
ابتدا نیروهای متخصص زرین سرویس به محل مورد نظر شما آمده و پس از بررسی یخچال و یافتن علت صدا دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید شما هزینه تعمیر را مشخص می‌کند.
زرین سرویس علاوه بر استان‌های تهران و البرز در سایر استان‌های دیگر از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، رشت، گرگان، گیلان، مازندران، ورامین و … نمایندگی دارد و شما در هر کدام از این استان‌ها هستید می‌توانید از خدمات ما بهره مند شوید.