بی شک برای شما هم پیش آمده که زمان روشن کردن کولر گازی بجای خنک شدن اتاق، کولر گازی باد گرم می‌زند. این مسئله به خصوص در تابستان‌های گرم می‌تواند ما را اذیت کند. علت باد گرم کولر گازی چیست؟ دلایل زیادی وجود دارد که کولر گازی شما در وضعیت مناسبی نگرفته و باد گرم می‌زند. در ادامه با زرین سرویس همراه شوید، بخوانید تا بدانید که چگونه علت باد گرم کولر گازی را رفع نمایید.

چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

در فصل تابستان یکی از اساسی ترین نیازهای خانواده‌ها وجود کولر گازی در منزل است. در این شرایط زمانی که در اوج گرما کولر گازی شما باد گرم میزند چه باید کرد؟ علت باد گرم کولر گازی متفاوت است حتی گاهی ممکن است به علت تنظیم نکردن دکمه mod روی حالت cool این اتفاق افتاده است و کولر گازی شما در سلامت کامل باشد. برای بررسی تمام علت‌های اصلی باد گرم کولر گازی این مقاله که توسط متخصصین زرین سرویس گرد آوری شده است را مطالعه نمایید.

اگر برای رفع مشکل باد گرم کولر گازی به یک تعمیرکار نیاز دارید با شماره تلفن44563422-021 تماس بگیرید و یا بصورت آنلاین با زرین سرویس در ارتباط باشید.

6 علت اصلی باد گرم کولر گازی و نحوه بر طرف کردن آن

در زیر برخی از مهمترین دلایل باد گرم کولر گازی بررسی شده است:

1. کثیف بودن فیلتر هوا

علت باد گرم زدن کولر گازی: کثیف بودن فیلتر هوا

کثیف بودن فیلتر هوا

شایع ترین علت خنک نکردن کولر گازی شما فیلترهای هوا کثیف است. اگر فیلتر کثیف یا دچار گرفتگی گرد و غبار باشد، ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی شود. این می‌تواند در کار صحیح ترموستات اختلال ایجاد کند. گرد و غبار موجود در فیلترهای کولر گازی عبور هوای خنک و گرم در داخل مجاری را مسدود می‌کند. همچنین می‌تواند سیم پیچ تبخیر کننده را منجمد کند، بنابراین مانع عبور هوای خنک از خروجی می‌شود.

راه حل: توصیه می‌شود در صورت گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی  با متخصصین زرین سرویس تماس بگیرید تا اقدام به سرویس کولر گازی شما نمایند.

2. تنظیمات نادرست ترموستات

علت باد گرم کولر گازی: تنظیمات نادرست ترموستات

تنظیمات نادرست ترموستات

در صورت مشاهده باد گرم کولر گازی، شما باید کار ترموستات کولر گازی را بررسی کنید. اگر کولر گازی شما هوای خنک و سپس هوای ولرم را ایجاد کند، مشکل ایجاد می‌کند. هنگام مواجه با چنین شرایطی، تنظیمات ترموستات را به حالت خودکار تبدیل کنید. به این ترتیب فن تنها در صورت خنک شدن هوا کار می‌کند.

راه حل: همیشه به جای تنظیم روی حالت “روشن”، ترموستات کولر گازی را روی حالت “Auto” نگه دارید. این یک دلیل متداول است که چرا کولر گازی باد گرم می‌زند.

3. کثیف بودن واحد بیرونی کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی : کثیف بودن واحد بیرونی کولر گازی

کثیف بودن واحد بیرونی کولر گازی

برای دانستن اینکه چگونه کثیف بودن واحد بیرونی روی عملکرد کولر گازی تاثیر می‌گذارد بهتر است ابتدا نحوه کار این واحد را بررسی کنید:

  • اواپراتور (درون واحد) گرما را از هوای اطراف خود جذب می‌کند و آن را به واحد تهویه مطبوع خارجی منتقل می‌کند.
  • کندانسور (واحد بیرونی) – سپس هوای گرم را در هوای خنک متراکم می‌کند.

کندانسور مسدود شده اجازه خنک سازی مناسب سیستم کولر گازی را نمی‌دهد. زباله‌ها و خاک حتی انتقال حرارت را مسدود می‌کند.

راه حل: نمی‌دانید علت خنک نکردن کولر گازی  چیست تا آن را تعمیر کنید؟ با از بین بردن گردو غبار و خاک اطراف واحد بیرونی، کندانسور را تمیز کرده و به آن فضای کافی برای تنفس دهید. برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین تعمیرات، کولر گازی خود را مرتباً از تعمیر و نگهداری کنید.

4. موتورهای معیوب

علت باد گرم کولر گازی: موتورهای معیوب

موتورهای معیوب

علت کار نکردن فن کولر گازی سبب می‌شود کولر گازی شما با مشکلات زیادی مواجه شود. اگر موتور فن خراب باشد یا معیوب باشد، واحد فضای باز قادر به از بین بردن گرما نخواهد بود، در نتیجه در قابلیت خنک کننده یک واحد تهویه هوا تداخل دارد.

راه حل: در صورت مشاهده آسیب دیدگی موتور فن هر چه زود تر با متخصصین تعمیر کار تماس حاصل نمایید. و جهت تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

5. سطح مبرد پایین است

علت باد گرم زدن کولر گازی: سطح مبرد پایین است

سطح مبرد پایین است

مبرد مایعات مهمی‌است که گرما را از هوای اطراف جذب می‌کند، فقدان یا کمبود آن ممکن است منجر به باد گرم زدن کولر گازی شما شود. اگر کولر گازی شما باد گرم میزند، ممکن است به دلیل نشت مبرد باشد. سرویس کولر گازی خود را در فواصل منظم انجام دهید تا این مشکل برطرف شود.

راه حل: شناسایی این مسئله با علائمی‌مانند: صداهای سوزش یا حباب، ایجاد یخ در واحد بیرونی امکان پذیر است. پس از شناسایی، با یک متخصص تماس بگیرید و این مشکل مرتب سازی شود.

6. معیوب بودن کمپرسور

علت باد گرم کولر گازی: معیوب بودن کمپرسور

معیوب بودن کمپرسور

کمپرسور یکی از اجزای اساسی یک کولر گازی است ، زیرا جریان مبرد را بین تبخیر کننده و کندانسور کنترل می‌کند. بنابراین، یک کندانسور آسیب دیده نمی‌تواند هوا را به اندازه کافی خنک کند و علت باد گرم کولر گازی می‌شود.

راه حل: یک کمپرسور آسیب دیده نیاز به تعویض دارد. اگر در تهران زندگی می‌کنید می‌توانید با تماس به متخصصین زرین سرویس اقدام به تعمیر و تعویض کولر گازی نمایید.

نکات مهم برای خنک کردن باد کولر گازی

نکات مهم برای خنک کردن باد کولر گازی

نکات مهم برای خنک کردن باد کولر گازی

برای حفظ صحیح عملکرد کولر گازی، توصیه می‌شود کولر گازی خود را توسط یک متخصص سرویس و نگهداری کنید. نمی‌دانید چند بار باید از کولر گازی خود سرویس دهی کنید؟ این کار را هر 3 ماه انجام دهید تا راندمان و بازدهی کولر گازی خود را افزایش دهید. این امر به این دلیل است که اگر از کولر گازی خود محافظت نکنید می‌تواند علاوه بر اینکه در خنک کردن خانه شما مجهز نباشد، قبض‌های برق شما را نیز بالا ببرد. بنابراین، از سیستم به اندازه کافی مراقبت کنید تا احتمال بارگیری و تعمیرات گران قیمت آن را کاهش دهید. اگر به نظر می‌رسد که این کارها را به تنهایی نمی‌توانید انجام دهید، همیشه می‌توانید به یک متخصص تعمیر کار از زرین سرویس کارهایتان را بسپارید. ما می‌توانیم جهت عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی نیز شما را یاری رسانیم. متخصصین قابل اعتماد و مجرب ما اطمینان حاصل می‌کنند که کولر گازی شما به طور مؤثر اجرا می‌شود.

شماره‌های تماس با زرین سرویس برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت جنرال:  44563422-021 و 09904800054

برای دیدن ویدئوهای آموزشی از کانال ما در آپارات به آدرس زیر بازدید فرمائید:

https://www.aparat.com/zarinservice