کولرهای گازی در فصل بهار و تابستان یکی از پرطرفدارترین لوازم برقی‌ها می‌باشند. در برخی موارد برد کولر گازی شما دچار مشکل می‌شود که باید عیب یابی برد کولر گازی انجام شود و سپس به تعمیر برد کولر گازی بپردازید. زرین سرویس در این مقاله به آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی می‌باشد جهت یادگیری با ما همراه باشید.

برد کولر گازی چیست؟

برد کولر گازی چیست؟ در پاسخ باید بگویم که یکی از مهم ترین قسمت‌های کولر گازی برد آن می‌باشد.
برد کولر گازی مانند مغز انسان عمل می‌کند یعنی هر کاری که کولر گازی انجام دهد باید دستور آن را برد صادر کند.
در صورتی که برد دچار مشکل شود هیچ دستوری برای کار کردن کولر گازی صادر نمی‌شود و باعث از کار افتادن کولر گازی به صورت کلی خواهد شد.
برد الکترونیکی ارتباط مستقیم با برق دارد.

برد کولر گازی چیست؟

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

در صورتی که کولر گازی شما نیاز به عیب یابی و تعمیر دارد مواظب باشید که این کار را به دست افراد آماتور نسپارید چرا که باعث بروز مشکلات جدید تری در کولر گازی شما خواهد شد.
بهتر است این کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید تا به بهترین شکل ممکن عیب یابی و تعمیر کولر گازی را برای شما انجام دهند.

عیب یابی برد کولر گازی

برد کولر گازی یکی از حساس و پیچیده ترین قسمت‌های کولر گازی می‌باشد که در این بخش می‌خواهیم شما را با عیب یابی برد کولر گازی آشنا کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانید خودتان عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی را انجام دهید.

خرابی رله اصلی (پاور)

رله به یک سوئیچ الکترومکانیکی برد کولر گازی گفته می‌شود که تشکیل شده از چند کنتاکت و بوبین می‌باشد.
در صورتی که رله خراب شود تاثیر مستقیمی‌روی کارکرد کمپرسور و فن کولر گازی می‌گذارد که برای تعمیر برد کولر گازی رله را از روی برد خارج کنید و سپس به کمک آمپرمتر آن را تست کنید اگر مشکل نداشت قسمت دیگری را بررسی کنید.

خرابی رله اصلی (پاور) کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

سوختن آی سی

اگر مشکل کولر گازی شما از رله آن نبود سپس برای عیب یابی برد کولر گازی باید آی سی ULN2003 را بررسی کنید تا مطمئن شوید ایراد از برد است یا خیر.
زمانی که با استفاده از کمپرسور متوجه شدید مشکل از آن است می‌توانید آی سی را تعویض کنید.

سوختن آی سی کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

ترانسفورماتور و رگولاتور

ترانسفورماتور و رگولاتور یکی از قطعات روی برد است که برق ورودی به دستگاه را از 220 ولت به 12 یا 24 ولت تبدیل می‌کند.
در صورتی که این قطعه را بررسی کردید و متوجه شدید که سوخته است می‌توانید آن را با استفاده از دستگاه لحیم به آرامی‌جدا کنید و سپس یک ترانسفورماتور جدید به جای آن بگذارید و آن را به درستی روی برد لحیم کاری کنید.

ترانسفورماتور و رگولاتور کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

مادون قرمز

از دیگر خدمات کولر گازی خاموش و روشن شدن آن به وسیله کنترل از را دور می‌باشد که عملکرد به وسیله مادون قرمز انجام می‌شود.
مادون قرمز در قسمت جلویی پنل قرار گرفته و به وسیله یک سیم بر روی برد نصب می‌شود.
در صورتی که کنترل شما کار نکرد می‌توانید عیب یابی برد کولر گازی را انجام دهید و آن سیم که مادون قرمز را به برد وصل می‌کند بررسی کنید تا اگر قطع شده بود آن را وصل کنید و تعمیر برد کولر گازی خود را انجام دهید.

مادون قرمز کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

شل شدن فیش‌ها و سیم‌های برق

در برخی موارد فیش‌ها و سیم‌هایی که برق و سایر قسمت‌ها را به هم متصل می‌کند شل می‌شوند و باعث بروز اختلال در عملکرد برد خواهند شد.
با خارج کردن و دوباره وصل کردن آن‌ها می‌توانید اگر مشکل این باشد آن را رفع کنید.
در برخی موارد فیش‌ها پوسیده می‌شوند که برای تعمیر برد کولر گازی در این حالت باید آن را تعویض کنید.

شل شدن فیش‌ها و سیم‌های برق کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

تعویض مقاومت (وریستور)

مقاومت‌ها سر راه قطعات حساس مثل آی سی‌ها و … قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که ولتاژ جریان اضافی برق به آن‌ها لطمه وارد کند.
در برخی موارد برای عیب یابی برد کولر گازی می‌توانید به کمک آمپرمتر مقاومت‌های روی برد را بررسی کنید اگر سوخته بودند آن‌ها را تعویض کنید.
برای تعویض مراقب باشید که پایه‌های قطعات را نشکنید چرا که به سختی خارج می‌شوند.

تعویض مقاومت (وریستور) کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

خازن

یکی دیگر از قطعات روی برد خازن راه انداز می‌باشد.
برای بررسی خازن راه انداز از اهم متر استفاده کنید و با استفاده از آن از صحت کارکرد خازن مطمئن شوید اگر در حین عیب یابی برد کولر گازی اهم متر هیچگونه عکس العملی نشان نداد باید بدانید که خازن سوخته است و باید آن را تعویض کنید.

خازن برد کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

در این بخش برخی از قطعات نصب شده روی برد را برای شما توضیح دادیم که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی را انجام دهید.
در صورتی که عیب یابی برد کولر گازی شما خارج از این قسمت‌هایی بود که برای شما توضیح دادیم می‌توانید از نمایندگی تعمیرات کولر گازی کمک بگیرید.

تعویض برد کولر گازی

در اکثر مواقع در هنگام عیب یابی برد کولر گازی متوجه می‌شوید که برد کولر گازی به صورت کلی سوخته است و تنها راه حل تعمیر برد کولر گازی تعویض برد به صورت کلی است.

 

تعویض برد کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

1. برای تعویض و تعمیر برد کولر گازی ابتدا باید پیچ‌های بدنه آن را باز کنید پس از آن با یک توری مواجه می‌شوید که برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل  برد می‌باشد پیچ‌های آن را هم باز می‌کنید و توری را از جلوی آن برمی‌دارید.

2. در مرحله بعدی سیم‌ها را به درستی بررسی کنید و اگر در ذهنتان نمی‌ماند بهتر است از آن‌ها عکس بگیرید تا در هنگام نصب برد جدید آن‌ها را به درستی وصل کنید.

3. سیم‌هایی که برد را به قسمت‌های دیگر کولر گازی وصل کرده اند به کمک سیم چین ببرید.

4. در مرحله بعدی تعویض و تعمیر برد کولر گازی، برد را از درون دستگاه خارج کنید.

5. برد جدیدی را که خریداری کرده اید و از قبل امتحان کرده اید و از درست بودن آن مطمئنید را با برد دستگاه مقایسه کنید و مطمئن شوید که برد جدید مناسب دستگاه است.

6. در مرحله بعدی تعویض و تعمیر برد کولر گازی، برد جدید را مطابق با اتصالات برد قبلی که از جای خود جدا کرده اید را در محل مناسب قرار دهید، سیم و اتصالات آن را مطابق با عکسی که گرفتید نصب کنید.

7. در مرحله آخر تعویض و تعمیر برد کولر گازی توری را روی آن قرار داده و با پیچ ببندید و سپس بدنه را با پیچ محکم در جای خود قرار دهید.

تعویض برد کولر گازی شما انجام شد اگر توانایی انجام این کار را ندارید از نمایندگی‌های عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی در محل کمک بگیرید.

تعمیر برد کولر گازی

تعمیر برد کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

در قسمت عیب یابی برد کولر گازی تا حدودی شما را با تعمیر برد کولر گازی آشنا کردیم.
اما بهتر است به شما بگویم که برد یکی از حساس ترین بخش‌های کولر گازی است که هر کسی نمی‌تواند به عیب یابی و تعمیر آن بپردازد.
عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی بهتر است به واسطه نیروهای متخصص و حرفه ای انجام شود.
در صورتی که کولر گازی شما دچار مشکل شد و نتوانستید عیب یابی و تعمیر آن را انجام دهید می‌توانید از زرین سرویس مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی کمک بگیرید.
در صورتی که کولر گازی شما مشکلاتی دیگری نظیر باد گرم زدن و … را داشت باید بگویم که ممکن است به عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی نیاز نداشته باشد در این باره به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش شارژ گاز کولر گازی را مطالعه کنید.

خدمات کولر گازی زرین سرویس

خدمات کولر گازی زرین سرویس

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

زرین سرویس یکی از بهترین نمایندگی‌های عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی در محل می‌باشد که خدماتی از قبیل نصب، تعمیر، عیب یابی و سرویس کولر گازی و انواع لوازم خانگی‌ها را انجام می‌دهد.
همه خدمات زرین سرویس در محل مورد نظر شما انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست که شما برای عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی خود آن را از محل خود خارج کرده و نزد یک تعمیر کار ببرید.
همچنین اگر کولر گازی شما پس از عیب یابی به قطعاتی نیاز داشته باشد متخصصان ما از بهترین قطعات برای تعمیر برد کولر گازی شما استفاده خواهند کرد.
در صورتی که مشکل کولر گازی شما از برد آن نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای عیب یابی کولر گازی را مطالعه کنید.

هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

آموزش عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

هزینه و اجرت عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی با توجه به مشکل برد کولر گازی شما تعیین می‌شود.
برای مثال اگر نیاز باشد برد به صورت کلی تعویض شود دستمزد آن برابر با تعویض خازن یا مادون قرمز نیست.
بخاطر نوسانات قیمت‌ها، هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی در این قسمت ذکر نمی‌شود.
باید بدانید که هزینه قطعاتی که برای شما تعویض می‌کنند جدا از هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی است.
هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی پس از تعمیر تعیین می‌شود چرا که تا زمانی که عیب یابی صورت نگیرد مشکل برد هم معلوم نیست که هزینه دقیقی برای آن در نظر گرفته شود.

چرا شرکت زرین سرویس

علت پیشنهاد زرین سرویس برای عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی به شما این است که زرین سرویس یکی از بهترین مراکز تخصصی عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی در استان‌های تهران، البرز، کرج، رشت، مازندران، مشهد، اصفهان، ورامین و … می‌باشد که تمامی‌خدمات خود را در محل مورد نظر شما انجام خواهد داد.
از دیگر مزیت‌های آن‌ها کیفیت کار و در نظر گرفتن وقت مشتری است به همین دلیل است که در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.
برای بهره مندی از خدمات عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی می‌توانید هم اکنون سفارش خود را به صورت آنلاین در سایت زرین سرویس ثبت کنید.
برای برقراری ارتباط با ما با شماره تماس 02144563422 تماس بگیرید.